وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » بازدید پادشاه بریتانیا از استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/07/28 - 3:19

بازدید پادشاه بریتانیا از استرالیا

صدای استرالیا - به نظر می‌رسد پارلمان نیو ساوت ولز تائید کرده است که استرالیا میزبان یک تور سلطنتی در سال ۲۰۲۴ باشد که مصادف با جشن‌های بزرگداشت ۲۰۰ سال دموکراسی خواهد بود.


صدای استرالیا – پارلمان نیوساوت‌ولز تائید کرده است که استرالیا همزمان با جشن‌های بزرگداشت ۲۰۰ سال دموکراسی میزبان یک تور سلطنتی در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

پارلمان نیوساوت‌ولز در یک بیانیه رسانه‌ای تور سلطنتی در سال ۲۰۲۴ را تائید کرد که به عنوان یکی از برجسته‌ترین بخش‌های جشن‌های دویستمین سالگرد شورای قانونگذاری برگزار خواهد شد.

شورای قانونگذاری این تور سلطنتی را برای ماه اکتبر پیش‌بینی کرده است.

در این بیانیه آمده است: دو قرن دموکراسی در استرالیا با طیف وسیع و هیجان‌انگیزی از رویدادها جشن گرفته می‌شود که یکی از این رویدادها یک بازدید سلطنتی در سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

در نخستین سفر سلطنتی به استرالیا در سال ۱۹۵۴ بود که ملکه الیزابت دوم از پارلمان نیوساوت‌ولز بازدید کرد و آن را “پارلمان مادر” استرالیا نامید.

هنوز مشخص نیست که چارلز سوم، پادشاه تازه تاجگذاری شده به استرالیا خواهد رفت یا فرد دیگری به جای او به این کشور خواهد رفت.

به ۹News گفته شده است که احتمالا پادشاه و همسرش از استرالیا بازدید خواهند کرد اما این احتمال نیز وجود دارد که شاهزاده ویلیام و کیت از استرالیا بازدید کنند.

مارگارت بیزلی فرماندار استرالیا گفت: تاسیس شورای قانونگذاری در سال ۱۸۲۳ به عنوان نخستین نهاد قانونگذاری در استرالیا تاثیرات تعیین‌کننده و عمیقی داشته است. در جشن دویستمین سالگرد شورای قانونگذاری، ما نقش این شورا را در دموکراسی پارلمانی خود جشن می‌گیریم

جشن‌های دویستمین سالگرد شامل کنفرانس پارلمانی مشترک‌المنافع ۲۰۲۴، یک نمایشگاه سیار در مناطق روستایی و منطقه‌ای استرالیا، برنامه رهبران جوان بومی و سخنرانان برجسته خواهد بود.

منبع: ۹news

 


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه