وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » باربکیو رایگان برای استرالیایی‌ها خاطره است، برای کشورهای دیگر اعجاب انگیز

تاریخ انتشار : 1399/09/20 - 5:13

باربکیو رایگان برای استرالیایی‌ها خاطره است، برای کشورهای دیگر اعجاب انگیز

صدای استرالیا - عکسی از یک معلم ریاضی استرالیایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، که بچه‌های کلاسش را به یک پارک برده و آنجا برای آنها سوسیس کباب کرده است. این موضوع برای ما که در استرالیا ساکنیم، عادی به نظر می‌رسد، ولی برای خارجی‌ها، خیلی عجیب و البته جالب است.


صدای استرالیا – عکسی از یک معلم ریاضی استرالیایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، که بچه‌های کلاسش را به یک پارک برده و آنجا برای آنها سوسیس کباب کرده است. این موضوع برای ما که در استرالیا ساکنیم، عادی به نظر می‌رسد، ولی برای خارجی‌ها، خیلی عجیب و البته جالب است.

تصویر منتشر شده در Reddit نشان می‌دهد که گروهی از دانش‌آموزان، دور یک باربکیو در پارک جمع شده‌اند و معلم‌شان، به آنها ساندویچ سوسیس می‌دهد. این تصویر، اما نه به خاطر سوسیس و نه به‌خاطر دانش‌آموزان، بلکه به یک دلیل دیگر، بسیار مورد توجه قرار گرفته و وایرال شده است؛ به این دلیل که مردم دنیا، از اینکه در اکثر پارک‌ها و ساحل‌های بزرگ استرالیا، دستگاه‌های باربکیو رایگان وجود دارد، تعجب کرده‌اند.

یکی پای این عکس کامنت گذاشته: باربکیوهای رایگان در پارک‌ها و ساحل‌های استرالیا، حقیقتا خیلی جذاب است. ما دقت نکرده بودیم؛ ولی داشتن این باربکیوها خیلی خوب است.

دیگری نوشته: یادم می‌آید که مهاجری از کنگو با هیجان به من می‌گفت اینکه شما در پارک‌های عمومی، امکانات رایگان باربکیو دارید، شگفت‌انگیز است. او عقیده داشت که این بهترین چیز ممکن است.

یکی دیگر گفته: استرالیایی‌ها این چیزها را عادی می‌دانند. تصورش هم سخت است.

جالب اینکه اهالی استرالیا می‌توانند با استفاده از وب‌سایت Meat in the Park دنبال نزدیک‌ترین باربکیو به محل خود بگردند. البته برای استفاده از این اجاق‌های باربکیو، نیاز به رزرو نیست، بلکه مردم در صف منتظر می‌ایستند تا نوبت‌شان برسد.

محیط‌بانان شوراهای شهر، هر روز محوطه پارک‌ها و ساحل‌ها را تمیز می‌کنند، اما انتظار می‌رود کسانی که از باربکیو استفاده می‌کنند، قبل و بعد از استفاده، اجاق‌ها را نظافت کنند.

البته در برخی اماکن، بابت استفاده از باربکیو، چند دلاری از مردم گرفته می‌شود.

باربکیو خارج از خانه، برای استرالیایی‌ها و نیوزلندی‌ها که در یک روز آفتابی با خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شوند و غذا می‌پزند، به یک گنجینه ملی تبدیل شده است.

این موضوع اگرچه برای غربی‌ها تعجب‌برانگیز است؛ اما استرالیایی‌ها هم وقتی می‌شنوند که در جاهایی مانند انگلستان، آمریکا، آسیا و اکثر کشورهای اروپایی از باربکیوهای عمومی خبری نیست، شوکه می‌شوند.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه