وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » این ساحل گمنام در استرالیا یکی از زیباترین نقاط کره زمین است

تاریخ انتشار : 1401/06/21 - 7:26

این ساحل گمنام در استرالیا یکی از زیباترین نقاط کره زمین است

صدای استرالیا - خلیجی کمتر شناخته شده در استرالیا، به دلیل موقعیت مکانی خلوت، داشتن آبی شفاف و درخشان، حیات وحش فراوان و محیطی آرام، از سوی بازدیدکنندگان به عنوان یکی از زیباترین نقاط روی زمین لقب گرفته است.


صدای استرالیا – خلیجی کمتر شناخته شده در استرالیا، به دلیل موقعیت مکانی خلوت، داشتن آبی شفاف و درخشان، حیات وحش فراوان و محیطی آرام، از سوی بازدیدکنندگان به عنوان یکی از زیباترین نقاط روی زمین لقب گرفته است.

این مکان با نام Refuge Cove، ساحلی زیبا در پارک ملی ویلسونز پرومونتوری است که با سه ساعت رانندگی از ملبورن می‌توانید به آن برسید. این ساحل به مدت بیش از ۲۰۰ سال توسط ملوانانی که به دنبال فرار از موج‌های خشن تنگه باس بوده‌اند، مورد استفاده قرار گرفته است.

این مکان زیبا متشکل از دو ساحل شنی و احاطه شده توسط دامنه‌های درخت‌کاری‌ شده است که از طریق یک مسیر پیاده‌روی از Sealers Cove به سمت شمال یا Little Waterloo Bay به سمت جنوب قابل دسترسی است.

محبوب‌ترین مسیر برای پیمودن، مسیر تلگراف است که مسافت آن ۱۳٫۴ کیلومتر نقطه به نقطه و حدود چهار ساعت است. این مسیر شامل مسیرهای شنی و و بخش‌هایی هم پیاده‌روی در ساحل است.

جنگل و پوشش گیاهی انبوه دقیقا در پشت ساحل جنوبی قرار دارد و منطقه کمپینگ Refuge Cove واقع در زیر درختان است.

برخی شنا در این ساحل را با “حمام یخی” مقایسه می‌کنند و برخی دیگر می‌گویند که آب در طول ماه‌های تابستان، دمایی مناسب دارد.

برای کوهنوردان و استفاده‌کنندگان از قایق‌های تفریحی که در منطقه کمپینگ رایگان اقامت دارند، رزرو پیشرفته لازم است و کوهنوردان می‌توانند بین دو تا هفت روز را به کاوش در پارک بگذرانند.

برای افرادی که ترجیح می‌دهند خلیج آرام را با قایق کاوش کنند، امکاناتی برای یک سفر دریایی وجود دارد تا بتوانند از خلیج‌های زیبای ویلسونز پرومونتوری بازدید کنند.

پارک ملی ویلسونز پرومونتوری که مردم محلی به آن “The Prom” نیز می‌گویند، جنوبی‌ترین نقطه سرزمین اصلی استرالیا است و در فهرست میراث ثبت شده ویکتوریا قرار دارد.

منبع: دیلی میل استرالیا


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , فرهنگی , پیشنهاد سردبیر , گردشگری
ارسال دیدگاه