وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » اهالی سیدنی مراقب باشند/ تابستان گرم و مرطوب، با عنکبوت‌های فانل در راه است

تاریخ انتشار : 1399/09/15 - 4:12

اهالی سیدنی مراقب باشند/ تابستان گرم و مرطوب، با عنکبوت‌های فانل در راه است

صدای استرالیا– ساکنان محدوده سیدنی، تابستان امسال باید خیلی مراقب باشند؛ چون ممکن است خطرناک‌ترین جانور جهان، مهمان خانه‌شان شود. […]

اهالی سیدنی مراقب باشند/ تابستان گرم و مرطوب، با عنکبوت‌های فانل در راه است

صدای استرالیا– ساکنان محدوده سیدنی، تابستان امسال باید خیلی مراقب باشند؛ چون ممکن است خطرناک‌ترین جانور جهان، مهمان خانه‌شان شود.

با وجود پیش‌بینی دمای بسیار بالا و بارندگی بیش از حد متوسط برای دسامبر امسال تا فوریه آینده، شرایط برای عنکبوت تار قیفی (Sydney funnel-web spider) یا همان فانل معروف سیدنی، مساعد است.
کین کریستنسن، مسوول بخش عنکبوت‌ها در پارک خزندگان استرالیایی، گفت: تابستان جالبی در پیش داریم. عنکبوت فانل مذکر سیدنی عاشق این میزان رطوبت است.
وی افزود: احتمالا در روزهای گرم‌تر یا پس از بارش مقداری باران، عنکبوت‌های فانل بیرون می‌آیند و به راه می‌افتند.
دکتر اندرو واتکینز، اقلیم‌شناس ارشد اداره هواشناسی استرالیا نیز گفت: بر خلاف تابستان قبل، امسال هوا مرطوب‌تر از نرمال خواهد بود و احتمالا در بیشتر مناطق استرالیا شاهد موج‌های گرمایی خواهیم بود.
وی افزود: این بدان معنی است که شاهد سیلاب‌های گسترده در استرالیایی شرقی خواهیم بود. هر چند که موج‌های گرمایی و آتش‌سوزی نیز خواهیم داشت.
البته به گفته کریستنسن، عنکبوت فانل، تنها جانوری نیست که در این روزها ممکن است به خانه‌ها سرک بکشد. بلکه بسیاری از انواع دیگر موجودات شکارچی نیز محل زندگی خود را عوض خواهند کرد و شکافی داخل درب خانه را به ماندن در انبار، ترجیح می‌دهند.

عنکبوت خرچنگی در دستگیره ماشین

در این هفته، کریستین جونز، خانمی اهل نیوساوت ولز، عکس از یک عنکبوت غول‌پیکر منتشر کرد که درون فضای خالی دستگیره در ماشین‌اش جا خوش کرده بود.
وی در شرح این عکس که در فیس‌بوک وایرال شد، نوشت: اول گمان ‌کردم که یک کرم ابریشم پشمالوست؛ یک هفته بود که از ماشین‌ام استفاده نکرده بودم.
البته این نوع از عنکبوت که «عنکبوت خرچنگی» نام دارد، بی خطر است.
کریستنسن گفت که در ماه‌های گرم، احتمالا عنکبوت‌های پشت قرمز و عنکبوت‌های دم سفید نیز بیرون می‌زنند.
وی توضیح داد که عنکبوت‌های خرچنگی معمولا دنبال شکاف‌ها و فضاهای خالی درون درها می‌گردند و ردبک‌ها دوست دارند جایی باشند که کاملا خشک باشد.
وی افزود: عنکبوت‌های دم سفید، در ماه‌های گرم، بیشتر به شکار می‌پردازند و غذای مورد علاقه‌شان هم عنکبوت‌های سیاه خانگی هستند.
کریستنسن گفت: در ماه‌های گرم، مردم معمولا سهل‌انگارانه‌تر برخورد می‌کنند و در خانه را باز می‌گذارند. به همین دلیل، بسیاری اوقات در حوالی اتاق خواب یا حمام و توالت، سر و کله عنکبوت‌ها هم پیدا می‌شود.
وی با والدین توصیه کرد که در فصل تابستان، مطمئن شوند که فرزندان‌شان وقتی بیرون خانه بازی می‌کنند، حتما کفش به پا داشته باشند تا فرصت گزش پای لخت از عنکبوت‌ها به ویژه فانل‌ها گرفته شود.
کریستنسن همچنین گفت: اگر عنکبوتی دیدید، لازم نیست بترسید؛ عنکبوت‌ها به ما انسان‌ها به چشم شکار نگاه نمی‌کنند. در واقع اکثر عنکبوت‌ها، از جمله عنکبوت فانل، اصلا نمی‌توانند ما را ببینند.

منبع: ۹news


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه