وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » اندازه اقتصاد استرالیا به دوران پیش از همه‌گیری بازگشت

تاریخ انتشار : 1400/03/13 - 10:22

اندازه اقتصاد استرالیا به دوران پیش از همه‌گیری بازگشت

صدای استرالیا- اقتصاد استرالیا، به بازگشت سریع خود ادامه داده و از نظر اندازه، به حجمی بالاتر از زمان پیش از همه‌گیری کووید-19 رسیده است.


صدای استرالیا- اقتصاد استرالیا، به بازگشت سریع خود ادامه داده و از نظر اندازه، به حجمی بالاتر از زمان پیش از همه‌گیری کووید-۱۹ رسیده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی (GDP) استرالیا، در نخستین فصل سال ۲۰۲۱ به میزان ۱٫۸ درصد رشد کرده که از پیش‌بینی‌ها بالاتر بوده است.

این رشد ناشی از افزایش تقاضا برای کالا در سطح جهان و رشد هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارهاست.

سال گذشته، پس از اعمال مقررات قرنطینه سراسری، استرالیا وارد دوره رکود شد.

بر اساس آمار اداره آمار استرالیا، رشد مصارفت خانوارها، سرمایه‌گذاری از سوی  کسب‌وکارها و افزایش قیمت صادرات سنگ آهن و بنزین از جمله عوامل رشد GDP بوده است.

یکی از دلایل بازسازی سریع اقتصاد کشور، توانایی‌اش در کنترل همه‌گیری بوده که موجب افزایش اطمینان مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها شده است.

همچنین هزینه‌کرد عظیم دولت در محرک‌های اقتصادی نیز به این روند کمک کرده است.

دیروز، بانک مرکزی استرالیا، نرخ بهره را برای ششمین بار در پایین‌ترین سطح (یک دهم درصد) حفظ کرد و به این ترتیب این سیگنال را داد که به منظور کمک به حفظ سرعت بازسازی اقتصادی، قصد دارد هزینه وام‌گرفتن را پایین نگه دارد.

البته با وجود تمامی این نقاط مثبت، ضعف دولت در ارایه واکسن، همچنان یکی از تهدیدات بالقوه برای بازسازی پایدار اقتصادی محسوب می‌شود.

سال گذشته، استرالیا نخستین بار در ۳۰ سال اخیر وارد دوران رکود شد و در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰۲۰ تولید ناخالص داخلی ۷ درصد نسبت به سه ماهه ماقبل کاهش یافت.

این، بزرگترین میزان کوچک شدن اقتصاد ملی از سال ۱۹۵۰ به این سو بود.

تولید ناخالص داخلی در سه ماهه ژوئن تا سپتامبر سال گذشته به میزان ۳٫۵ درصد و در سه ماهه سپتامبر تا دسامبر ۲۰۲۰ نیز ۳٫۲ درصد رشد کرده بود و در نهایت، در فصل اخیر، یعنی دسامبر ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ نیز ۱٫۸ درصد بزرگ شده است.

منبع: بی‌بی‌سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه