وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 4 May 2024
» اخبار » انتقاد وزیر نیوساوت‌ولز به نخست‌وزیر کوئینزلند بابت مقررات سختگیرانه تست کرونا برای مسافران

تاریخ انتشار : 1400/10/08 - 5:39

انتقاد وزیر نیوساوت‌ولز به نخست‌وزیر کوئینزلند بابت مقررات سختگیرانه تست کرونا برای مسافران

صدای استرالیا– برد هازارد وزیر بهداشت نیوساوت‌ولز، بابت مقررات سختگیرانه تست کرونا برای مسافران، آناستازیا پالاشوک، نخست‌وزیر کوئینزلند را به […]

حمله بی‌سابقه وزیر نیوساوت‌ولز به نخست‌وزیر کوئینزلند: پالاشوک یکدنده و منفعل است

صدای استرالیا– برد هازارد وزیر بهداشت نیوساوت‌ولز، بابت مقررات سختگیرانه تست کرونا برای مسافران، آناستازیا پالاشوک، نخست‌وزیر کوئینزلند را به باد انتقاد گرفت.

مسافرانی که در ایام تعطیلات قصد سفر به کوئینزلند دارند، باید نتیجه منفی تست کووید مربوط به حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود به این ایالت را ارایه کنند.

این الزام موجب تشکیل صف‌های طولانی جلوی مراکز تست در تمامی نیوساوت‌ولز شده و ارایه نتیجه تست را به صدها هزار نفر با تاخیر مواجه کرده است.

وزیر بهداشت نیوساوت‌ولز نیز با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن در روزنامه دیلی تلگراف، تصمیم پالاشوک را در این زمینه مخالف عقل سلیم خواند و خواستار این شد که به جای آن، نتیجه تست فوری آنتی‌ژن در مرز کوئینزلند مورد قبول واقع شود.

وی گفت: این تصمیم، حماقت و یکدندگی منفعلانه در بدترین شکل ممکن از سوی نخست‌وزیر کوئینزلند است.

هازارد افزود: الزام تست PCR در کوئینزلند، موجب می‌شود افرادی که واقعا باید نتیجه تست‌های خود را نه برای تعطیلات و بلکه برای سلامتی بدانند، به خطر بیفتند.

وزیر بهداشت نیوساوت‌ولز همچنین گفت که او گزارش‌های ناامیدکننده‌ای دریافت کرده که کوئینزلند حتی نتایج تست‌ بسیاری از افراد را در هنگام ورود بررسی هم نکرده است.

هازارد افزود: در فرودگاه‌ها چندتایی نیروی پلیس، گهگاهی نتیجه تست‌ها را بررسی می‌کنند؛ اما انبوه مردم بدون بررسی از مرز رد می‌شوند.

وی گفت: مسافران ممکن است چهار روز قبل تست منفی داشته باشند؛ اما پس از آن مبتلا شده باشند. واقعا این کار چه کمکی به کوئینزلند می‌کند؟

وی افزود: نخست‌وزیر کوئینزلند با این توجیه که کوئینزلند یک روز زیبا و روز بعد عالی است، دلارهای گردشگری ما را می‌خواهد. اما متاسفانه، به نظر می‌رسد که این ایالت حالا یک روز عالی و روز بعد دچار پرخاشگری منفعل است.

 

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه