وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » امید به زندگی استرالیایی‌ها برای اولین بار در چند دهه اخیر کاهش یافت

تاریخ انتشار : 1402/08/18 - 1:28

امید به زندگی استرالیایی‌ها برای اولین بار در چند دهه اخیر کاهش یافت

صدای استرالیا - اگرچه دوران پراسترس کرونا تمام شده است اما تاثیرات منفی آن همچنان در جنبه‌های مختلف زندگی مردم در سراسر جهان ادامه دارد و تازه‌ترین قربانی این همه‌گیری شاخص امید به زندگی در استرالیا بوده است.


صدای استرالیا – اگرچه دوران پراسترس کرونا تمام شده است اما تاثیرات منفی آن همچنان در جنبه‌های مختلف زندگی مردم در سراسر جهان ادامه دارد و تازه‌ترین قربانی این همه‌گیری شاخص امید به زندگی در استرالیا بوده است.

تازه‌ترین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که شاخص امید به زندگی در استرالیا در سال گذشته به دلیل تعداد بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ کاهش یافته است.

طبق آمار اداره آمار استرالیا، پسری که امروز در استرالیا متولد می‌شود، می‌تواند انتظار داشته باشد که ۸۱٫۲ سال و یک دختر ۸۵٫۳ سال زندگی کند.

این آمار نسبت به آمار پیشین کاهش ۰٫۱ سالی برای هر دو جنس نشان می‌دهد و اولین کاهش شاخص امید به زندگی در استرالیا از سال ۱۹۹۵ به این سو بوده است.

بیدار چو، رئیس جمعیت شناسی اداره آمار استرالیا گفت که بخش قابل توجهی از این کاهش را می‌توان به مرگ ناشی از کووید-۱۹ نسبت داد.

وی تصریح کرد: این اولین بار است که مرگ و میر در تمام سه سال همه‌گیری کووید-۱۹ برای محاسبه امید به زندگی استفاده می‌شود.

به رغم این کاهش، استرالیا همچنان از نظر طول عمر در رتبه سوم جهان قرار دارد و تنها مردم کشورهای موناکو و ژاپن نسبت به استرالیا طول عمر میانگین بیشتری دارند.

این در حالی است که هر دوی این کشورها نیز در سال گذشته به دلیل مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کرونا کاهش امید به زندگی را ثبت کردند.

شاخص امید به زندگی برای استرالیایی‌هایی که در قلمرو شمالی این کشور زندگی می‌کنند کمترین میزان ثبت شده است: ۷۶٫۲ سال برای مردان و ۸۰٫۷ سال برای زنان.

در همین حال قلمرو پایتختی استرالیا به مرکزیت کانبرا بیشترین شاخص امید به زندگی را ثبت کرده است، جایی که مردان متولد امروز می‌توانند انتظار داشته باشند تا ۸۲٫۲ سال و زنان تا ۸۶ سال زندگی کنند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه