وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » امروز و فردا مراقب باشید؛ توفان‌های شدید در راه سیدنی، کانبرا، ملبورن و هوبارت

تاریخ انتشار : 1402/08/17 - 10:11

امروز و فردا مراقب باشید؛ توفان‌های شدید در راه سیدنی، کانبرا، ملبورن و هوبارت

صدای استرالیا– موجی از توفان‌های بهاری برای اکثر بخش‌های شرق استرالیا، شامل سیدنی، کانبرا، ملبورن و هوبارت در ۴۸ ساعت […]

امروز و فردا مراقب باشید؛ توفان‌های شدید در راه سیدنی، کانبرا، ملبورن و هوبارت

صدای استرالیا– موجی از توفان‌های بهاری برای اکثر بخش‌های شرق استرالیا، شامل سیدنی، کانبرا، ملبورن و هوبارت در ۴۸ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

این توفان‌ها پتانسیل شدت گرفتن را دارند و حتی در روز پنج‌شنبه احتمال دارد که تندباد و توفان‌های چرخشی در نیوساوت‌ولز شکل بگیرد. این دو خطرناک‌ترین انواع توفان هستند که می‌توانند تگرگ‌های شدید، بادهای مخرب و سیل‌های ناگهانی ایجاد کنند.

این تغییر ناگهانی آب و هوایی پس از نرخ پایین‌تر از میانگین وقوع توفان در ماه اکتبر، به دلیل تغییر جهت وزش باد به سمت دریای مرجان است.

جریان هوای شمالی، احتمال وقوع توفان را در شرق استرالیا افزایش می‌دهد و هوایی گرم و مرطوب را به همراه دارد که موجب ناپایدار شدن جو می‌شود و شکل‌گیری ابرها را تسهیل می‌کند.

انگس هاینز، کارشناس ارشد اداره هواشناسی گفت: هر جای کشور که باشید، احتمال دارد در نیمه دوم هفته با توفان و رعد و برق مواجه شوید.

وی پیش‌بینی کرد که چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته باران‌های شدید در بخش‌هایی از شرق استرالیا شکل بگیرد.

همچنین یک باد شمالی در هفته جاری به سمت جنوب گسترش یافته و به جنوب تاسمانی رسیده و موجب وقوع همرفت از کوئینزلند تا هوبارت شده است.

هاینز گفت که برخی از توفان‌ها ممکن است شدید شوند و خطر بادهای تند، باران شدید و تگرگ را به‌ویژه در ویکتوریا و تاسمانی به همراه دارند.

امروز و فردا مراقب باشید؛ توفان‌های شدید در راه سیدنی، کانبرا، ملبورن و هوبارت

توفان‌های شدید همچنین ممکن است در جنوب نیوساوت‌ولز شکل بگیرد.

هاینز گفت: در روز چهارشنبه منتظر مهم‌ترین فعالیت توفانی در بخش‌های جنوب شرقی هستیم که اکثر بخش‌های تاسمانی، ویکتوریا و همچنین بخش‌های بزرگی از جنوب و مرکز نیوساوت‌ولز را در برمی‌گیرد.

وی افزود: اما اگر کلی‌تر نگاه کنیم، خطر متوسطی برای وقوع توفان‌های تندری در اکثر مناطق کوئینزلند، استرالیای جنوبی، قلمرو شمالی و شمال استرالیای غربی وجود دارد.

هاینز با بیان اینکه نیوساوت‌ولز احتمالاً پنج‌شنبه دوباره درگیر توفان خواهد بود، افزود: افرادی که در امتداد سواحل نیوساوت‌ولز سکونت دارند، در پنج‌شنبه به احتمال قوی باید منتظر وقوع توفان باشند.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه