وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 28 April 2024
» اخبار » امیدواری جوکوویچ برای شرکت در مسابقات گرنداسلم استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/08/06 - 4:09

امیدواری جوکوویچ برای شرکت در مسابقات گرنداسلم استرالیا

صدای استرالیا - نواک جوکوویچ گفت که نشانه‌های مثبتی وجود دارد مبنی بر اینکه محرومیت سه ساله او از ورود به استرالیا لغو خواهد شد تا بتواند در مسابقات آزاد استرالیا در ژانویه ۲۰۲۳ بازی کند.


صدای استرالیا – نواک جوکوویچ گفت که نشانه‌های مثبتی وجود دارد مبنی بر اینکه محرومیت سه ساله او از ورود به استرالیا لغو خواهد شد تا بتواند در مسابقات آزاد استرالیا در ژانویه ۲۰۲۳ بازی کند.

این بازیکن ۳۵ ساله صرب امسال و در آستانه برگزاری این مسابقات گرنداسلم به دلیل اینکه مخالفتش با واکسیناسیون کووید-۱۹ ثبات استرالیا را تهدید می‌کرد، از استرالیا اخراج شد.

مرد شماره یک سابق تنیس جهان در مصاحبه‌ای گفت: وقتی صحبت از استرالیا به میان می‌آید، نشانه‌های مثبتی وجود دارد اما به طور غیررسمی وکلایم در استرالیا با مقام‌های مسوول پرونده‌ام در ارتباط هستند و امیدوارم در چند هفته آینده به من پاسخ دهند. هر پاسخی ممکن است باشد اما امیدوارم پاسخ مثبتی باشد.

وزارت کشور استرالیا از اظهارنظر درباره پرونده جوکوویچ خودداری کرده است.

جوکوویچ هنوز واکسینه نشده اما استرالیا در ماه جولای قانونی را که مسافران بین‌المللی را ملزم می‌کرد در هنگام ورود به این کشور وضعیت واکسیناسیون کووید خود را اعلام کنند، لغو کرد.

کارن اندروز قانونگذار اپوزیسیون و وزیر سابق امور داخلی استرالیا اوایل ماه جاری گفت که چشم‌پوشی از ممنوعیت ورود جوکوویچ به استرالیا، برای استرالیایی‌هایی که واکسینه شده‌اند یک “سیلی به صورت” خواهد بود.

کریگ تایلی مدیر تورنمنت آزاد استرالیا هم در اوایل ماه جاری گفت که جوکوویچ در صورت دریافت ویزا در ژانویه وارد استرالیا خواهد شد اما تنیس استرالیا نمی‌تواند برای او لابی کند.

منبع: رویترز


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه