وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » امکان کاهش تعداد زندنیان استرالیا تا یک سوم

تاریخ انتشار : 1401/08/30 - 7:03

امکان کاهش تعداد زندنیان استرالیا تا یک سوم

صدای استرالیا: براساس تحقیقات انجام شده برای موسسه روابط عمومی، جمعیت زندانیان استرالیا می‌تواند با خطر کمی برای ایمنی جامعه به یک سوم کاهش یابد.


صدای استرالیا: براساس تحقیقات انجام شده برای موسسه روابط عمومی استرالیا، جمعیت زندانیان استرالیا می‌تواند با خطر کمی برای ایمنی جامعه به یک سوم کاهش یابد.

مقاله تحقیقاتی پروفسور میرکو باگاریچ، رئیس حقوق دانشگاه صنعتی سوین‌برن، اصلاح قانون را برای جلوگیری از زندانی شدن مجرمانی که مرتکب جرایم غیرخشونت‌آمیز شده‌اند، توصیه می‌‎کند.

پیشتر نیز اندرو لی، دستیار وزیر خزانه‌داری حزب کارگر و کمیته توسعه اقتصادی استرالیا پیشنهادهای مشابهی را برای مقابله با افزایش نرخ زندانی شدن در استرالیا به ویژه در بین زنان و زنان بومی ارائه کرده بودند.

باگاریچ با استناد به آمار اداره آمار استرالیا نشان داده که نرخ زندانی شدن در استرالیا در حال حاضر ۲۱۴ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت بزرگسال است که این رقم نزدیک به رکوردشکنی است.

از سال ۱۹۸۴، میزان زندانی شدن در استرالیا سالانه بیش از چهار درصد افزایش یافته که این نرخ سه برابر سریعتر از رشد جمعیت عمومی بوده است.

براساس روندهای فعلی، نرخ زندانی شدن در استرالیا می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰۰ زندانی به ازای هر ۱۰۰ هزار بزرگسال برسد که در این صورت، استرالیا در بین پنج کشور اول OECD از این نظر قرار خواهد گرفت.

در سال‌های ۲۱-۲۰۲۰ استرالیا حدود چهار میلیارد دلار برای زندان‌ها هزینه کرد.

باگاریچ عنوان کرد که ۴۲ درصد از زندانیان مرتکب جرم خشونت‌آمیز یا جنسی نشده‌اند و کاهش جمعیت زندانیان به حدود یک سوم امکان‌پذیر است. این میزان کاهش در جمعیت زندانیان از نظر درآمد، منجر به صرفه‌جویی سالانه حدود ۱/۲۵ میلیارد دلاری برای مالیات‌دهندگان استرالیایی خواهد شد. همچنین این کاهش به معنای آن است که سالانه به طور متوسط حدود ۱۴ هزار استرالیایی دیگر در جامعه وجود خواهند داشت.

منبع: گاردین


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه