وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اجتماعی » افشای پنهان‌کاری شرکت بازیافت؛ جمع‌آوری پلاستیک‌های نرم بازیافتی در وولورث و کلز متوقف شد

تاریخ انتشار : 1401/08/20 - 5:03

افشای پنهان‌کاری شرکت بازیافت؛ جمع‌آوری پلاستیک‌های نرم بازیافتی در وولورث و کلز متوقف شد

صدای استرالیا- یک شرکت استرالیایی ادعا می‌کرد پلاستیک‌های نرم را بازیافت می‌کند؛ اما حالا مشخص شده که این مواد را ماه‌ها بدون بازیافت شدن، انبار کرده است.

استفاده از کیسه‎های پلاستیکی در ویکتوریا ممنوع می شود

صدای استرالیا- یک شرکت استرالیایی ادعا می‌کرد پلاستیک‌های نرم را بازیافت می‌کند؛ اما حالا مشخص شده که این مواد را ماه‌ها بدون بازیافت شدن، انبار کرده است.

شرکت ردسایکل (REDcycle) که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده و دفتر اصلی آن در ملبورن است، استرالیایی‌ها را تشویق می‌کرد تا پلاستیک‌های نرم خود را به جای انداختن در زباله، برای بازیافت به این شرکت بسپارند.

این شرکت با سوپرمارکت‌های کلز و وولورث نیز همکاری دارد و در بیش از ۲۰۰۰ سوپرمارکت نقاط جمع آوری پلاستیک نرم راه‌اندازی شده است.

ردسایکل ادعا کرده که تا کنون بیش از ۳۶۰۰ تن پلاستیک از جمله اقلامی مانند کیسه‌های خرید، بسته‌های چیپس، کیسه‌های نان و بسته‌بندی‌های حباب دار را جمع آوری کرده که این اقلام پس از بازیافت در تولید مبلمان، تجهیزات زمین بازی، ساخت مسیر در پیاده‌رو پارک‌ها، جاده‌ها و از این قبیل کاربرد دارند.

اما حالا مشخص شده که پلاستیک‌هایی که مردم به این شرکت سپرده‌اند؛ ماه‌هاست که بازیافت نمی‌شود.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد فاش کرد که برنامه بازیافت ردسایکل مدت‌هاست به حالت تعلیق درآمد و پلاستیک‌های جمع‌آوری شده در انبار مانده‌اند؛ موضوعی که شرکت بازیافت کننده تا کنون آن را به طور عمومی اعلام نکرده بود.

در پی این افشاگری، ردسایکل گفت که برنامه جمع‌آوری پلاستیک‌های نرم را از روز ۹ نوامبر برای مدت نامعلومی متوقف می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که از سال ۲۰۱۹ تا کنون میزان بازیافت پلاستیک‌های نرم مصرف‌کنندگان به میزان ۳۵۰ درصد رشد کرده؛ اما به دلیل چالش‌های پیش‌بینی نشده ناشی از همه‌گیری کرونا، شرکای این شرکت پذیرش و پردازش پلاستیک‌های نرم را متوقف کرده‌اند که این مساله فشار غیرقابل تحملی را بر مدل کسب‌وکار ردسایکل وارد کرده است.

کلز اعلام کرده که جمع‌آوری پلاستیک‌های نرم مشتریان را برای ردسایکل به حالت تعلیق درمی‌آورد.

وولورث نیز با بیان اینکه از شنیدن این اخبار ناامید شده است، تاکید کرد که به دنبال همکار جایگزینی برای بازیافت پلاستیک‌های نرم در استرالیا خواهد بود.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه