وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » افشای جرایم مجرمان آزاد شده؛ از مشت کوبیدن به دهان دختر ۸ ماهه تا تجاوز جنسی به دختر ۱۲ ساله

تاریخ انتشار : 1402/09/02 - 1:28

افشای جرایم مجرمان آزاد شده؛ از مشت کوبیدن به دهان دختر ۸ ماهه تا تجاوز جنسی به دختر ۱۲ ساله

صدای استرالیا- تعدادی از 93 نفری که در دولت قبل به عنوان مجرمان جدی معرفی شده بودند، در پی حکم اخیر دادگاه عالی مبنی بر ممنوعیت بازداشت نامحدود، از مراکز بازداشت آزاد شده‌اند و اکنون جزئیات بیشتری از جرائم برخی از آنها منتشر شده است.


صدای استرالیا- جزئیات تازه‌ای از جرئم تعدادی از مجرمانی که در پی حکم اخیر دادگاه عالی استرالیا از مراکز بازداشت آزاد شده‌اند، منتشر شده است.

روز سه‌شنبه با انتشار اسنادی از سوی دادگاه عالی، جزییاتی درباره ماهیت جرایم ارتکابی برخی از این افراد افشا شده است.

در بین این افراد نام مردی دیده می‌شود که به یک دختر ۱۲ ساله تجاوز جنسی کرده است، متجاوز جنسی دیگری در آمریکا نیز به عنوان مجرم جنسی ثبت شده و مرد دیگری با مشت به دهان دختر ۸ ماهه‌اش کوبیده است. همچنین تعدادی از این افراد مرتکب قاچاق مواد مخدر شده‌اند.

فرد دیگری از سوی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی تحت تعقیب بوده و  ۱۳ سال را در بازداشت مهاجرت گذرانده است هرچند که هیچ محکومیتی در استرالیا ندارد.

اسناد منتشر شده، جزییاتی از دلیل لغو ویزا و بازداشت همه این ۹۳ نفر را شامل نمی‌شود؛ اما خلاصه‌ای از اتهامات و دوره بازداشت افرادی را در بر دارد که جرایم جدی‌تری داشته‌اند.

برخی از بازداشتی‌هایی که حکم دادگاه عالی شامل‌ حال‌شان می‌شود، به این شرح هستند:

  • فرد «الف» به دلیل قتل همسرش به ۲۲ سال زندان محکوم شده، اما ۱۸ سال از محکومیت خود را گذرانده و ۴ سال در بازداشت مهاجرت بوده است
  • فرد «ب» به دلیل قاچاق انسان به سه سال زندان محکوم شده و ۱۱ سال در بازداشت مهاجرت بوده است
  • فرد «ج» چند حکم حبس از جمله ده ماه به دلیل مشت زدن به دهان دختر ۸ ماهه‌اش دارد. او ۹ سال در بازداشت مهاجرت بوده است
  • فرد «د» در استرالیا محکومیتی ندارد، اما از سوی اداره امنیت و اطلاعات داخلی تحت تعقیب بود و ۱۳ سال را در بازداشت مهاجرت گذرانده است.
  • فرد «ه» به جرم قاچاق مواد مخدر به سه سال و چهار ماه حبس محکوم شده و دو سال در بازداشت مهاجرت بوده است.
  • فرد «و» به جرم قاچاق انسان به ۱۱ سال حبس محکوم شده و دو سال و ۹ ماه در بازداشت مهاجرت بوده است.
  • فرد «ز» به دلیل تجاوز جنسی، حبس کاذب و رفتار خشن جنسی، به چهارسال و شش ماه زندان محکوم شده و ۵ سال در بازداشت مهاجرت بوده است.

اسناد نشان می‌دهد که ۲۱  نفر در چهار ایالت مشمول «تعیین اقامت» هستند که عبارت است از مکان‌های خاصی است که فرد بازداشتی اجازه دارد در آنها زندگی کند.

یکی از این افراد، مردی است که در آگوست ۲۰۱۱ با قایق وارد استرالیا شده و در سال ۲۰۱۲ به اتهام رفتار خشن جنسی محکوم و در دادگاه تجدید نظر به پرداخت ۲ هزار دلار جریمه محکوم شده است. این فرد به مدت  ۱۲ سال در بازداشت مهاجرت بوده و سپس در دولت موریسون در وضعیت تعیین اقامت قرار گرفته است. وزیر مهاجرت در فوریه سال گذشته برای انتقال این زندانی از بازداشتگاه مهاجرت به بازداشتگاه اجتماعی مداخله کرده است.

مرد دومی که در بازداشتگاه اجتماعی به سر می‌برد، پس از اخراج از عربستان سعودی پس از هشت سال حبس به اتهام قتل یک مرد، به مدت ۱۱ سال در استرالیا بازداشت شده و درخواست پناهندگی او در سال ۲۰۱۶ رد شده است. او سابقه جنایی در استرالیا ندارد.

مرد دیگری که نامش در اسناد ذکر نشده است اما در گزارش های رسانه‌ای به نام سیر الازهر عمر معرفی شده ، توسط مقامات مالزی به دلیل قتل یک زن باردار در سال ۲۰۰۶ تحت تعقیب است.

او غیابی محاکمه و به مجازات اعدام محکوم شده است؛ اما از آنجا که استرالیا نمی‌تواند افراد مواجه با مجازات اعدام را  اخراج کند، در وضعیت بلاتکلیف در بازداشت مهاجرت قرار گرفته است.

هجده نفر از اعضای این گروه هشت سال یا بیشتر را در بازداشتگاه مهاجرت سپری کرده‌اند.

این اسناد نشان می‌دهد که اندرو گیلز وزیر مهاجرت موافقت کرده بود که وزارت امور داخلی برخی از پرونده‌ها را قبل از صدور حکم دادگاه عالی بررسی کند.

این پرونده‌ها متعلق به افرادی بوده که برای جامعه کم خطر ارزیابی می‌شوند، افراد بدون تابعیت هستند یا پنج سال و بیشتر در بازداشت مهاجرت بوده‌اند.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه