وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » افشاگری داور استرالیایی بازی ایران و عراق: خانواده‌ام تهدید به مرگ شدند

تاریخ انتشار : 1397/09/15 - 17:22

افشاگری داور استرالیایی بازی ایران و عراق: خانواده‌ام تهدید به مرگ شدند

صدای استرالیا- داور جنجالی بازی ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا می گوید در جام ملت‌ها یک پلیس فدرال […]

افشاگری داور استرالیایی بازی ایران و عراق: خانواده‌ام تهدید به مرگ شدند
صدای استرالیا- داور جنجالی بازی ایران و عراق در جام ملت‌های آسیا می گوید در جام ملت‌ها یک پلیس فدرال برای هر تیم داوری در مسابقات اختصاص داده شده بود. آن افسر مراقب ما بود ولی من گفتم باید از خانواده‌ام محافظت شود.
 بازی ایران و عراق. جام ملت‌های استرالیا. شهر کانبرا. ایران با گل سردار آزمون پیش می‌افتد. در یک حمله از چپ، مهرداد پولادی نفوذ می‌کند. او با دروازه‌بان عراق برخورد می‌کند. گلر عراق که اعتقاد دارد مهرداد از قصد او را زده بلند می‌شود و مدافع چپ ایران را هل می‌دهد. مهرداد، اما از همان لحظه اول دستش را بالا گرفته بود که از قصد برخوردی نداشته است. بنجامین ویلیامز داور بازی بالای سر او حاضر می‌شود. تصور می‌کند مهرداد پولادی می‌خواهد او را گول بزند. کسی نمی‌فهمد به خاطر برخورد مهرداد با گلر و یا افتادن او روی زمین بعد از ضربه زدن گلر عراق ویلیامز دست به چنین کار عجیبی زده است. مهرداد در آن لحظه اخراج می‌شود و جنجال به راه می‌افتد. ایران نزدیک به ۸۰ دقیقه (به اضافه وقت‌های اضافه) ۱۰ نفره می‌جنگد. بازی را سه- سه می‌کند و در نهایت کار به ضربات پنالتی می‌کشد و تمام. ایران حذف می‌شود و از آن لحظه جنجال بزرگی به راه می‌افتد. کی‌روش کنفدراسیون فوتبال آسیا را متهم می‌کند. رسانه‌های استرالیا هم به بنجامین ویلیامز حمله می‌کنند. این داور، اما سکوت می‌کند. حرف نمی‌زند. حالا، اما بعد از ۴ سال او سکوتش را می‌شکند و حرف‌هایی جنجالی به زبان می‌آورد…
برایم هیجان‌انگیز بود
من باید در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها در شهر کانبرا بازی ایران و عراق را سوت می‌زدم. من، متیو و پل دو کمکم تجربه و تحلیل کاملی را درباره بازی داشتیم تا کاملاً برای سوت زدن آن مسابقه آماده شویم. کانبرا زادگاه من است. برایم خیلی هیجان‌انگیز بود که در آنجا مقابل خانواده و دوستانم سوت بزنم.
بازیکن عراق به من کارت دوم پولادی را یاد‌آوری کرد!
ایران در نیمه اول یک گل زده بود. یکی از بازیکنان آن‌ها (مهرداد پولادی) در محوطه جریمه به خاطر شبیه‌سازی خود را روی زمین انداخته بود. او می‌خواست به من القا کند رویش پنالتی شده است. من بالای سرش رفتم و با خونسردی گفتم خطایی اتفاق نیفتاده و باید بلند شود ولی او اصرار داشت که خطا بوده و من اشتباه کرده‌ام. من دوباره به او گفتم خطا نبوده و باید بلند شود و به بازی ادامه دهد ولی او به اتلاف وقت ادامه داد. چون به کارش ادامه داد بنابراین تصمیم گرفتم به آن بازیکن کارت زرد نشان بدهم البته شماره این بازیکن برای من مبهم بود. وقتی کارت زرد را دادم قصد داشتم به نیمه برگردم ولی بازیکن عراق به من اشاره کرد که این کارت زرد دومی بود که او گرفته است. من چک کردم و دیدم درست می‌گوید، چون قبلاً یک کارت زرد به او داده بودم. قوانین بازی هم کاملاً روشن بود بنابراین من باید کارت قرمز را به او نشان می‌دادم و این کار را انجام دادم.
بحث ایجاد شد‌
می‌دانیم شاید در چنین مسابقه بزرگی بین کارت زرد دوم و کارت قرمز بحث ایجاد شود. این ایده‌آل نبود ولی بعد از رفتار بازیکن ایران من کار درستی انجام دادم و باید به آن عمل می‌کردم.
یکی از عجیب‌ترین بازی‌هایم بود
بعد از آن اتفاق بازی دیوانه‌وار دنبال شد. در وقت‌های اضافه بازی سه- سه مساوی شد. این یکی از عجیب‌ترین بازی‌هایی بود که به عنوان داور آن را سوت زدم. در طول مسابقه هم به تمام تصمیماتی که گرفته بودم اعتماد داشتم.
من به قتل رسیدم
رسانه‌های استرالیا بعد از بازی به من حمله کردند، در واقع آن‌ها من را به قتل رساندند با گزارش‌هایی که درباره داوری من در رسانه‌های جهان زدند. خوشبختانه من هیچ‌وقت در شبکه‌های اجتماعی عضو نبوده‌ام. هواداران ایرانی بعد از بازی عصبانی شده بودند. آن‌ها به صفحه فیس‌بوک بن ویلیامز به خاطر تشابه اسمی با من حمله کردند. من هیچ‌وقت بعد از آن گزارش‌ها و نظرات را نخواندم، اما همسرم چرا. او تمام تهدید به مرگ‌ها علیه ما و بچه‌مان را متوجه شد. از آن شب بود که دیگر همسر من احساس امنیت نکرد.
گفتم مواظب خانواده‌ام باشید
در جام ملت‌ها یک پلیس فدرال برای هر تیم داوری در مسابقات اختصاص داده شده بود. آن افسر مراقب ما بود ولی من گفتم باید از خانواده‌ام محافظت شود.
نفرت را علیه من بیشتر کردند
خبرنگاران و اعضای رسانه‌های استرالیا باعث شدند تا نفرت علیه من بیشتر شود. آن‌ها عامل تهدید بیشتر خانواده من بودند ولی تمام تصمیماتی که گرفتم کاملاً درست بود، هر چند با تأخیر کارت قرمز نشان دادم. یادم هست مفسر aussie از من داوری ساخته بود که تا به حال بدترین قضاوت را داشته‌ام. از سوی دیگر AFC پای تصمیم من ایستاد و حمایت کرد و حتی وقتی ارزیابی کردند به خاطر قضاوت بازی ایران و عراق به من امتیاز بالایی دادند. در حقیقت بعضی‌ها حتی من را متهم به تقلب کردند. به نظر من بزرگترین پول برای داوران اعتبار است.
من بهترین داور آسیا شدم
من داوری بودم که بعضی از مردم دوستم نداشتند. بعضی از منتقدان به من می‌گفتند رفیق تو خوب نیستی ولی من در ابعاد بین‌المللی به اهدافی که داشتم دست پیدا کردم. به کمک کمک‌هایم جزو ۱۰ داور برتر جهان شدم. در آسیا بهترین داور شدم. در مسابقات فیفا، المپیک و لیگ قهرمانان قضاوت کردم. هیچ‌وقت هم توقف نداشتم.

برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , ورزشی
ارسال دیدگاه