وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » افزایش مرگ‌ومیر در استرالیا به دلیل کووید نه واکسن‌های کووید

تاریخ انتشار : 1401/12/29 - 3:31

افزایش مرگ‌ومیر در استرالیا به دلیل کووید نه واکسن‌های کووید

صدای استرالیا - در شبکه‌های اجتماعی ادعایی مطرح شده است مبنی بر اینکه استرالیا به دلیل استفاده از واکسن‌های کرونا، شاهد شدیدترین افزایش مرگ‌ومیر طی ۸۰ سال گذشته است.


صدای استرالیا – در شبکه‌های اجتماعی ادعایی مطرح شده است مبنی بر اینکه استرالیا به دلیل استفاده از واکسن‌های کرونا، شاهد شدیدترین افزایش مرگ‌ومیر طی ۸۰ سال گذشته است.

ارزیابی‌های آسوشیتدپرس حاکی از آن است که این ادعا، نادرست است. یک آنالیز جدید نشان داد که استرالیا در سال ۲۰۲۲ تعداد مرگ‌ومیر بیش از حد انتظار داشت اما همین این آنالیز به این نتیجه رسید که واکسن‌های کرونا علت این افزایش مرگ‌ومیر نبوده‌اند. به گفته مقام‌های دولتی و کارشناسان استرالیا افزایش مرگ‌ومیر در این کشور تا حد زیادی نتیجه عفونت کووید-۱۹ بوده است نه مرگ‌ومیر ناشی از واکسن‌های کرونا.

برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی با استناد به مقاله‌ای منتشر شده در یک وبسایت که داستان‌هایی براساس تئوری‌های توطئه را منتشر می‌کند، ادعا کرده‌اند که واکسن‌های کرونا عامل افزایش شدید مرگ‌ومیر در استرالیا در سال گذشته بودند. در تیتر این مقاله ادعا شده است: تعداد استرالیایی‌های کاملا واکسینه شده فوت شده طی ۸۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و پزشکان گیج شده‌اند!

این مقاله به تحلیلی اشاره می‌کند که در اوایل ماه جاری منتشر شد و نشان داد که استرالیا در سال ۲۰۲۲ تقریبا ۱۲ درصد بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت، مرگ‌ومیر داشت که بالاترین افزایش سالانه از زمان جنگ جهانی دوم در دهه ۱۹۴۰ است.

موسسه آکچوئری در استرالیا در گزارش خود پیش‌بینی کرده بود که در سال گذشته ۱۷۲ هزار مرگ در استرالیا رقم می‌خورد اما تعداد مرگ‌های واقعی به ۱۹۲ هزار نفر رسید. این گزارش ادعا نمی‌کند که واکسن‌های کرونا عامل مرگ‌ومیر بیشتر از حد انتظار در استرالیا بوده است.

براساس اعلام اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) از حدود ۱۰۰۰ مورد احتمالی، فقط ۱۴ مرگ مرتبط با واکسیناسیون کرونا را تائید کرده است. در عوض، این موسسه تقریبا دو سوم از ۲۰ هزار مرگ اضافی را به خود پاندمی ویروس کرونا نسبت داده است.

این گزارش نشان داد که بیش از نیمی از مرگ‌ها (حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر) مستقیما به دلیل بیماری کووید-۱۹ بوده‌اند و در حدود ۲۹۰۰ مرگ دیگر هم این ویروس یک عامل مرگ بوده اما نه عامل اولیه مرگ.

به گفته این گروه، تاخیر در مراقبت‌های اورژانسی و معمول برای بیماری‌های غیرکووید نیز از عوامل مهم در افزایش مرگ‌ومیر بوده است.

منبع: آسوشیتد پرس


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه