وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » افزایش قیمت خواروبار در استرالیا به دلیل بسته بودن مرزها

تاریخ انتشار : 1399/05/30 - 6:19

افزایش قیمت خواروبار در استرالیا به دلیل بسته بودن مرزها

صدای استرالیا- برای استرالیایی‌هایی که در حال حاضر نشانه‌هایی از تنگنای مالی را احساس کرده‌اند خبرهای بدی در راه است.


صدای استرالیا- به گفته تعدادی از کارشناسان، به زودی قرار است هزینه خرید خواروبار از سوپرمارکت‌ها به دلیل بسته بودن مرزها بیشتر از همیشه شود.

بسته شدن مرزهای ایالتی با هدف مهار همه‌گیری کرونا بر زنجیره تامین محصولات کشاورزی اثر گذاشته است و تعطیلی پروازهای بین‌المللی نیز به معنی نبود مسافران و جهانگرد‌هایی است که کمک حال صنعت کشاورزی بودند، و به گفته دیوید لیتل‌پراود، وزیر کشاورزی، این دو در کنار هم می‌تواند قیمت مواد غذایی را در سوپرمارکت‌ها افزایش دهد. وضعیتی که به گفته او نیازمند همکاری مقامات بهداشتی با جوامع محلی است تا راهکاری عملی برای پشتیبانی از زنجیره غذا پیدا شود.

به گفته لیتل‌پراود پشتیبانی از زنجیره محصولات کشاورزی به منظور حفظ قیمت مواد غذایی برای تمام استرالیایی‌ها و حفظ استانداردهای رفاه حیوانات از اهمیت حیاتی برخوردار است.

از سویی دیگر فیونا سیمونز رئیس فدراسیون ملی کشاورزان به تازگی اعلام کرده است که کاهش جهانگردها و بک‌پکرها منجر به کمبود نیروی برداشت محصولات و در نتیجه گران‌تر شدن قیمت میوه و سبزجات خواهد شد. به گفته او معمولا ۲۰۰ هزار مسافر بک‌پکر در استرالیا حضور دارند، افرادی که معمولا در ازای تمدید ویزا در برداشت محصولات کشاورزی به کشاورزان کمک می‌کنند، اما به لطف بسته شدن مرزها و تعلیق پروازها اکنون تنها ۸۰ هزار نفر در استرالیا حضور دارند.

سیمونز در ادامه گفت: بیشتر مراکز کشاورزی از مراکز شهر فاصله دارند و این به آن معنی است که بسته شدن مرزهای ایالتی منجر به محدود شدن تردد استرالیایی‌ها به این مناطق شده است. ما واقعا به به کمک استرالیایی‌ها نیاز داریم، این کار از اهمیت زیادی برخوردار است. شاید امسال وقت آن رسیده که برای کار به مزرعه‌ای برویم و کارهای فصلی انجام دهیم.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه