وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » افزایش شکاف بین فقیر و غنی در استرالیا

تاریخ انتشار : 1401/10/30 - 5:09

افزایش شکاف بین فقیر و غنی در استرالیا

صدای استرالیا - ثروتمندان استرالیا ثروتمندتر می‌شوند در حالی که خانوارهای معمولی با فشارهای مداوم هزینه‌های زندگی که در سال جاری بدتر هم می‌شوند، دست و پنجه نرم می‌کنند.


صدای استرالیا – ثروتمندان استرالیا ثروتمندتر می‌شوند در حالی که خانوارهای معمولی با فشارهای مداوم هزینه‌های زندگی که در سال جاری بدتر هم می‌شوند، دست و پنجه نرم می‌کنند.

براساس تحقیقات جدید آکسفام، شکاف بین ثروتمندترین و فقیرترین افراد در استرالیا از زمان شروع پاندمی کووید افزایش یافته است. این موسسه خیریه بین‌المللی اعلام کرد که ثروت میلیاردرهای استرالیا از زمان شروع پاندمی ۶۱ درصد افزایش یافته و این کشور هم‌اکنون ۱۱ میلیاردر بیشتر از آغاز سال ۲۰۲۰ دارد.

آنتیا اسپینکس، مدیر برنامه‌های آکسفام استرالیا گفت: در حالی که اکثر استرالیایی‌ها برای تامین هزینه‌های ضروری با مشکل مواجه بوده‌اند، ثروت ابرثروتمندان افزایش یافته است. دهه‌ها کاهش مالیات برای ثروتمندترین افراد و شرکت‌ها به نابرابری در استرالیا و سراسر جهان دامن زده است به طوری که فقیرترین افراد نسبت به بسیاری از مدیران عامل و میلیونرهای نرخ‌های مالیاتی بیشتری می‌پردازند. به طرز شگفت‌انگیزی، در حال حاضر فقط ۴۲ استرالیایی در مجموع حدود ۲۳۶ میلیارد دلار ثروت دارند.

این گزارش نشان داد که در سراسر جهان نیز یک درصد ثروتمندترین افراد در دو سال گذشته تقریبا دو برابر ۹۹ درصد باقیمانده افراد درآمد داشته‌اند و بدتر شدن شرایط اقتصادی به این معنی است که اخبار بدتری برای آنهایی که از وضعیت مالی ضعیف‌تری برخوردارند، در راه است.

قیمت مواد غذایی و انرژی به دلایل مختلف مانند مشکلات زنجیره تامین و جنگ در اوکراین سر به فلک کشیده است. با این حال در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا رشد دستمزدها با افزایش هزینه‌های زندگی مطابقت نداشته است، حتی در شرایطی که دستمزدها با سریع‌ترین نرخ خود طی ۱۰ سال اخیر رشد کرده است.

جیم چالمرز خزانه‌دار استرالیا گفت: جدیدترین ارقام اداره آمار استرالیا نشان می‌دهند که دستمزدها در طول سال منتهی به سپتامبر ۳.۱ درصد رشد داشت.

با این حال تورم در حال حاضر دو برابر نرخ رشد دستمزدها و معادل ۷.۳ درصد است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه