وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اجتماعی » افزایش زمان انتظار بیماران تا ۴ سال؛ دندانپزشکان خواستار توجه دولت شدند

تاریخ انتشار : 1401/01/23 - 11:11

افزایش زمان انتظار بیماران تا ۴ سال؛ دندانپزشکان خواستار توجه دولت شدند

صدای استرالیا– دندانپزشکان، با بیان اینکه برخی از شهروندان ۴ سال در صف دریافت خدمات درمانی دهان و دندان هستند، […]

افزایش زمان انتظار بیماران تا 4 سال؛ دندانپزشکان خواستار توجه دولت شدند

صدای استرالیا– دندانپزشکان، با بیان اینکه برخی از شهروندان ۴ سال در صف دریافت خدمات درمانی دهان و دندان هستند، خواستار قرار گرفتن بهداشت دهان در اولویت کارزارهای انتخاباتی فدرال شدند.

اتحادیه دندانپزشکان استرالیا هشدار داد که به دلیل قرنطینه‌های کووید-۱۹، مشکلات دندانپزشکی در میان مردم افزایش یافته و اقدامات متعدد مرتبط با بهداشت دهان و دندان مورد نیاز است.

متیو هاپکرفت، مدیر ارشد اجرایی شاخه ویکتوریای این اتحادیه گفت: ما بیش از ۲۰۰ روز قرنطینه در ویکتوریا داشته‌ایم و مردم در این مدت به دلیل تعطیل بودن دندانپزشکی‌ها، درمان خود را به تعویق انداخته‌اند و حالا داریم اثرات آن را می‌بینیم.

وی افزود: حدود ۱۵۰ هزار نفر در ویکتوریا، در لیست انتظار دریافت خدمات دندان در مراکز دولتی هستند و در برخی مناطق، زمان انتظار بیماران بیش از ۴ سال خواهد بود.

هاپکرفت گفت: تصور کنید کسی که ۴ سال منتظر بماند، چه بر سر بهداشت دهانش خواهد آمد.

به گفته وی، متوسط زمان انتظار در سیستم درمانی دولتی دندان، که عمدتا به افراد آسیب‌پذیر و دارندگان کارت‌های بهداشت خدمت ارایه می‌دهد، به ۲۵ ماه رسیده است.

بخشی از این مشکل، ناشی از توزیع نادرست دندانپزشکان است. بخش دندانپزشکی دولتی به حدود ۳۰ درصد از جمعیت خدمات می‌دهد؛ اما فقط ۱۰ درصد از دندانپزشکان در این سیستم مشغول به کارند.

وی از دولت خواست که جذابیت‌های کار در بخش عمومی را برای دندانپزشکان افزایش دهد و گفت که این بخش مدت‌های مدیدی از سوی دولت فدرال و دولت‌های ایالتی نادیده گرفته شده است.

هاپکرفت با بیان اینکه استرس ناشی از همه‌گیری کرونا موجب افزایش موارد دندان‌قروچه و فشردن دندان‌ها به هم شده، آن را عامل دیگری در طولانی‌تر شدن لیست‌های انتظار عنوان کرد و گفت: دندانپزشکان با تعداد زیادی بیمار با دندان‌های شکسته مواجهند که علت آن سایش بیش از حد دندان‌ها بوده است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه