وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » افزایش امیدها با قرارداد مدرنا؛ همه استرالیایی‌ها تا پایان سال واکسینه می‌شوند

تاریخ انتشار : 1400/02/24 - 6:07

افزایش امیدها با قرارداد مدرنا؛ همه استرالیایی‌ها تا پایان سال واکسینه می‌شوند

صدای استرالیا- با قراردادی که دولت برای خرید ۲۵ میلیون دوز واکسن مدرنا منعقد کرده، تمامی بزرگسالان استرالیایی تا کریسمس […]

افزایش امیدها با قرارداد مدرنا؛ همه استرالیایی‌ها تا پایان سال واکسینه می‌شوند

صدای استرالیا- با قراردادی که دولت برای خرید ۲۵ میلیون دوز واکسن مدرنا منعقد کرده، تمامی بزرگسالان استرالیایی تا کریسمس آینده واکسینه خواهند شد.

کارشناسان می‌گویند اگر روند تامین واکسن‌های فایزر و آسترا زنکا ثابت بماند، دوز‌های اضافی خریداری شده از مدرنا کمک می‌کند که تا پایان دسامبر، تمامی بزرگسالان استرالیا واکسینه شوند.

قرار است امسال ۱۰ میلیون دوز واکسن مدرنا وارد شود و ۱۵ میلیون دیگر نیز در سال ۲۰۲۲ به استرالیا ارسال خواهد شد.

پروفسور رابرت بوی، متخصص بیماری‌های عفونی گفت که او اطمینان دارد که تمامی استرالیایی‌ها واکسینه خواهند شد و واکسن مدرنا به عنوان دو دوز واکسن یا به عنوان تقویت کننده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مدرنا مانند واکسن فایزر، ایمن و موثر است و می‌توان به عنوان دوز دوم به کسانی که دوز اول واکسن فایزر را تزریق کرده‌اند مورد استفاده قرار بگیرد. یا اینکه افراد، از این واکسن برای هر دو دوز خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین کسانی که هر دو دوز واکسن خود را تزریق کرده‌ باشند، شش ماه بعد اگر هنوز امکان ابتلا وجود داشته باشد، می‌توانند برای حفظ ایمنی خود از این واکسن به عنوان تقویت کننده استفاده کنند.

البته هنوز واکسن مدرنا از سوی نهاد ناظر دارویی استرالیا تایید نشده و در عین حال، گفت‌وگوها برای تولید داخلی آن در جریان است.

منبع: ۹ نیوز

خبر مرتبط:

۲۵ میلیون دوز واکسن مدرنا خریداری شد؛ احتمال تاسیس کارخانه در استرالیا

 


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه