وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » افت ۱۵۰ هزار دلاری قیمت ملک در استرالیا تا دسامبر ۲۰۲۳

تاریخ انتشار : 1401/05/27 - 4:40

افت ۱۵۰ هزار دلاری قیمت ملک در استرالیا تا دسامبر ۲۰۲۳

صدای استرالیا– برآوردهای ANZ حاکی است که متوسط قیمت ملک در استرالیا تا پایان سال آینده بیش از ۱۵۰ هزار […]

افت 150 هزار دلاری قیمت ملک در استرالیا تا دسامبر 2023

صدای استرالیا– برآوردهای ANZ حاکی است که متوسط قیمت ملک در استرالیا تا پایان سال آینده بیش از ۱۵۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

اما این فرصت صرفه‌پذیری ملک چندان هم به طول نخواهد انجامید؛ زیرا گزارش ANZ که کاهش قیمت ملک را پیش‌بینی کرده، در عین حال بیان می‌دارد که قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴، هر چند با شیب ملایم‌تری، رو به افزایش خواهند رفت.

√ که روز چهارشنبه منتشر شده، پیش‌بینی کرده است که متوسط قیمت ملک در صورت تداوم روند کاهشی کنونی، تا پایان سال آینده ۱۵۰ هزار و ۵۱۸ دلار کاهش خواهد یافت. این بدان معنی است که در سال جاری ۸ درصد و در سال آینده ۹ درصد از قیمت املاک در استرالیا ریزش خواهد کرد و در دسامبر ۲۰۲۳ به رقم ۶۶۶ هزار و ۱۴۱ دلار می‌رسد؛ البته این وضعیت در ایالات و قلمروها متفاوت است.

بر اساس این برآوردها، متوسط قیمت ملک در سیدنی با ۲۰۴ هزار و ۵۴۳ دلار کاهش به یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۶۵۰ دلار خواهد رسید و در ملبورن قیمت خانه با ۱۲۸ هزار و ۱۴۱ دلار کاهش، ۸۳۶ هزار و ۸۰۹ دلار در پایان سال آینده پیش‌بینی شده است.

میزان کاهش قیمت در کانبرا ۱۷۵ هزار و ۹۶۳ دلار پیش‌بینی شده و به این ترتیب میانگین قیمت ملک به ۸۷۱ هزار و ۹۴۰ دلار خواهد رسید.

در هوبارت ۱۳۴ هزار و ۴۳۸ دلار کاهش و رسیدن قیمت ملک به ۶۴۸ هزار و ۳۱۰ دلار پیش‌بینی شده است.

در پرت قیمت متوسط ملک با ۸۸ هزار و ۵۵۶ دلار افت به ۴۹۸ هزار و ۴۶۸ دلار و در داروین با ۹۶ هزار و ۲۴۲ دلار کاهش به ۴۹۳ هزار و ۵۰۶ دلار خواهد رسید.

کاهش پیش‌بینی شده برای بریزبین ۱۶۴ هزار و ۶۶۷ دلار است که متوسط قیمت ملک را به ۷۱۹ هزار و ۶۶۹ دلار می‌رساند و آدلاید نیز شاهد افت ۱۶۶ هزار و ۱۸۲ دلاری و رسیدن قیمت متوسط به ۵۳۹ هزار و ۴۵۲ دلار خواهد بود.

اما با همه این افت، باز هم قیمت‌ها به سطح پیش از شروع همه‌گیری کرونا نمی‌رسد.

ANZ برآورد کرده که نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ پایین آورده می‌شود و به این ترتیب یک بار دیگر شاهد افزایش قیمت ملک خواهیم بود.

بر این اساس در دسامبر ۲۰۲۴، متوسط قیمت خانه در استرالیا از ۶۶۶ هزار و ۱۴۱ دلار با ۵ درصد رشد به ۶۹۹ هزار و ۴۴۸ دلار خواهد رسید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه