وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اخبار » افتتاح مهم‌ترین مکان هنری سیدنی پس از اپرا هاوس

تاریخ انتشار : 1401/09/15 - 4:31

افتتاح مهم‌ترین مکان هنری سیدنی پس از اپرا هاوس

صدای استرالیا - در یک مخزن ذخیره سوخت دوران جنگ جهانی دوم زیر شهر سیدنی، بوی بنزین هنوز در هوا معلق است.


صدای استرالیا – در یک مخزن ذخیره سوخت دوران جنگ جهانی دوم زیر شهر سیدنی، بوی بنزین هنوز در هوا معلق است. نور کمی این مکان را فرا گرفته تا قطعات اینستالیشن آدرین ویلار روخاس، هنرمند آرژانتینی به نام “پایان تخیل” را آشکار کنند. پنج شکل مجسمه‌ای پیچ در پیچ که از آینده دیجیتالی خلقت روخاس متولد شده‌اند، از تاریکی بیرون می‌آیند.

این پناهگاه سابق نیروی دریایی با مساحت ۲۴ هزار فوت مربع که حالا به عنوان Tank شناخته می‌شود، به عنوان بخشی از طرح توسعه جاه‌طلبانه گالری هنر نیو ساوت ولز به یک فضای نمایشگاهی تبدیل شده است. این پروژه ۳۴۴ میلیون دلاری که پروژه مدرن سیدنی نامیده می‌شود، توسط مقام‌های دولتی به عنوان مهم‌ترین توسعه فرهنگی این شهر از زمان افتتاح بنای معروف اپرا هاوس در ۵۰ سال قبل تاکنون توصیف شده است.

ساختار اصلی قرن نوزدهمی این گالری حالا در مرکز یک پردیس موزه هنر قرار دارد. با بازگشایی یک ساختمان جدید بزرگ به روی مردم در روز شنبه که دارای سه غرفه هنری است، فضای نمایشگاه موجود تقریبا دو برابر می‌شود.

 

با این حال، Tank که در زیر این گالری قرار دارد مرکزی برای تجربه کردن است. روخاس نخستین هنرمندی است که ماموریت پر کردن این فضا را به عهده گرفته است. او گفت که هدف از این اینستالیشن بازآفرینی ترسی است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸، زمانی که پروژه مدرن سیدنی در حال ساخت بود، از آمدن به این گالری زیرزمینی احساس کرد.

اعماق گالری زیرزمینی Tank در تضاد کامل با بقیه پروژه مدرن سیدنی است، جایی که چندین طبقه از پنجره‌های شیشه‌ای و سقف‌های مرتفع فضاهای نمایشگاهی را پر نور را کرده است. این بازسازی توسط معماران برجسته ژاپنی طراحی شده که به دنبال ایجاد ساختمانی بودند که با شهر، پارک و بندر نفس بکشد. با توجه به اینکه سالانه میلیون‌ها گردشگر به سمت بادبان‌های سفید نمادین خانه اپرای مجاور کشیده می‌شوند، به گفته ریو نیشیزا معمار اصلی، بال جدید به گونه‌ای طراحی شده است که از رهگذران استقبال کند.

در جای دیگر این سایت، باغ‌ها و فضاهای هنری در فضای باز، غرفه‌های جدید را با ساختمان اصلی گالری پیوند می‌دهند.

دولت نیو ساوت ولز بخش اعظم این پروژه را که یک دهه به طول انجامیده، تامین مالی کرده است و حدود یک سوم بودجه این پروژه نیز از طریق اهداکنندگان خصوصی و برخی از افراد ثروتمند خیر در سیدنی جمع‌آوری شده است.

مقام‌های ایالتی بر این باورند که این پروژه در ۲۵ سال آینده یک میلیارد دلار (دلار استرالیا) درآمد برای اقتصاد محلی فراهم و سیدنی و استرالیا را به مکانی برای رقابت با موزه‌های هنری بزرگ جهان تبدیل می‌کند.

در برنامه افتتاحیه پروژه مدرن سیدنی، آثار بیش از ۹۰۰ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شوند. هنر بومی استرالیا نیز در مرکز ورودی ساختمان جدید قرار گرفته است.

هفته گذشته، ۱۵۰۰ دانش‌آموز از سراسر نیو ساوت ولز نخستین بازدیدکنندگان از گالری‌های جدید بودند. ۱۵ هزار نفر دیگر هم برای بازدید از پروژه مدرن سیدنی ثبت‌نام کرده‌اند.

 

منبع: CNN


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه