وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » اعلام “وضعیت اضطراری عمومی” به دلیل آلودگی هوا در سیدنی

تاریخ انتشار : 1398/09/26 - 12:21

اعلام “وضعیت اضطراری عمومی” به دلیل آلودگی هوا در سیدنی

صدای استرالیا- پزشکان استرالیا با اشاره به افزایش شدید تعداد مراجعه‌کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان‌های سیدنی به دلیل آلودگی هوای […]

اعلام "وضعیت اضطراری عمومی" به دلیل آلودگی هوا در سیدنی

صدای استرالیا- پزشکان استرالیا با اشاره به افزایش شدید تعداد مراجعه‌کنندگان به بخش اورژانس بیمارستان‌های سیدنی به دلیل آلودگی هوای ناشی از دود آتش‌سوزی‌های اخیر در این شهر “وضعیت اضطراری عمومی” اعلام کردند.

صدها مورد آتش سوزی ناشی از تغییرات اقلیمی ماه‌هاست که در سراسر استرالیا به وقوع پیوسته و در این میان آتش‌نشانان در تلاش‌اند تا آتش‌سوزی عظیم شمال سیدنی را که شبانه ۲۰ خانه را تخریب کرده و آتش‌سوزی نزدیک شهر “پرت” که شهرهای زیادی را در معرض خطر قرار داده، مهار کنند.

بیش از ۲۰ گروه پزشکی از جمله کالج پزشکان سلطنتی استرالیا متشکل از ۲۵ هزار پزشک و کارآموز روز دوشنبه بیانیه مشترکی را منتشر کردند که از دولت استرالیا خواسته است تا آلودگی سمی هوا را برطرف کند.

دودهای ناشی از آتش‌سوزی‌ها به حدی منجر به آلودگی هوای سیدنی شده که سطوح آلاینده‌ها به ۱۱ برابر سطح “خطرناک” پایه در بخش‌هایی از سیدنی و نیو ساوث ولز رسیده است. این آلودگی بیشتر به دلیل وجود ذرات آلاینده و خطرناک PM۲.۵ در هواست.

مقامات بهداشتی از افزایش ۴۸ درصدی افرادی که به دلیل مشکلات تنفسی به بخش اورژانس بیمارستان‌های سیدنی مراجعه می‌کنند، نسبت به میانگین پنج سال اخیر خبر داده‌اند. در تاریخ ۱۰ دسامبر نیز  که کیفیت هوا در سیدنی کاهش یافت و باعث راهپیمایی اعتراضی ۲۰ هزار نفر از ساکنان این شهر شد، این مراجعه‌ها افزایش ۸۰ درصدی داشت.

“اتحادیه اقلیم و سلامت” از دولت این کشور خواسته است که اقدامات فوری را برای جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام دهد و اظهار داشته که تغییرات اقلیمی باعث وخیم شدن آتش‌سوزی‌هایی شده که “اثرات مخربی بر سلامت انسان دارند”.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا هفته گذشته اذعان کرد که تغییرات اقلیمی یکی از “عوامل” آتش سوزی است اما از رکورد استرالیا در مورد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دفاع کرد و نتوانست اقدامات بیشتری برای رفع این مسئله اعلام کند.

در آتش‌سوزی‌های اخیر استرالیا تاکنون شش نفر کشته، بیش از ۷۰۰ خانه ویران و دست‌کم سه میلیون هکتار از زمین‌های این کشور طعمه حریق شده است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ آتش‌سوزی در نیو ساوث ولز جریان دارد. گفته می‌شود تلاش‌های آتش‌نشانان برای اطفای آتش‌سوزی ۴۰۰ هزار هکتاری نزدیک سیدنی اشتباها منجر به برافروختن یک آتش‌سوزی دیگر و تخریب ۲۰ خانه شده است.

بیش از ۳۵ هزار نفر در منطقه‌ای آسیب دیده از خشکسالی در جنوب کوئینزلند از روز پنج‌شنبه با محدودیت‌های آبی مواجه شده و روزانه حداکثر مجاز به مصرف ۸۰ لیتر آب خواهند بود.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، اطلاعات رسمی نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۹ میلادی یکی از داغ‌ترین و خشک‌ترین سال‌های به ثبت رسیده در استرالیا است؛ این در حالی است که پیش‌بینی‌ها نشان داده این هفته استرالیا موج گرمایی را تجربه خواهد کرد که رکوردها را شکسته و کار آتش‌نشانان را برای اطفای حریق دشوارتر از پیش خواهد کرد.

منبع: ایسنا


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه