وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » اعلام محدودیت‌های تازه برای جشن سال نو در سیدنی

تاریخ انتشار : 1399/10/08 - 12:14

اعلام محدودیت‌های تازه برای جشن سال نو در سیدنی

صدای استرالیا - شیوع ویروس کرونا در ایالت نیوساوت‌ولز باعث اعمال محدودیت‌های جدیدی در این ایالت در آستانه سال نوی میلادی شده است و در این مطلب این محدودیت‌ها را تشریح می‌کنیم.


صدای استرالیا – شیوع ویروس کرونا در ایالت نیوساوت‌ولز باعث اعمال محدودیت‌های جدیدی در این ایالت در آستانه سال نوی میلادی شده است و در این مطلب این محدودیت‌ها را تشریح می‌کنیم.

آتش‌بازی سال نوی میلادی در سیدنی که یکی از مهمترین رویدادها در استرالیا به شمار می‌رود، از محدودیت‌های جدید در امان نمانده‌اند به طوریکه گفته شده است صندلی‌های ویژه‌ای که در ردیف اول مراسم آتش‌بازی شب سال نوی سیدنی برای کارکنان نظام سلامت و بهداشت در نظر گرفته شده بود، به دلیل رشد شیوع کرونا در سواحل شمالی حذف شد.

گلادیس برجیکلیان، نخست وزیر نیوساوت ولز امروز دوشنبه ۲۸ دسامبر گفت: این برنامه به منظور قدردانی از تلاش‌های کارکنان نظام سلامت و سایر کارکنانی که در خط مقدم مبارزه با  کرونا بودند، در نظر گرفته شده بود؛ اما با اعلام محدودیت‌های تازه برای کل شهر، این برنامه نیز لغو شده است.

وی تصریح کرد: در حالی که مراسم آتش‌بازی همچنان برگزار خواهد شد، اما کسی نمی‌تواند این مراسم را از کنار ساحل تماشا کند؛ مگر اینکه رستوران یا مراکز اقامتی با چشم انداز مناسبی را رزرو کرده باشد و مجوز برای ورود به شهر را نیز داشته باشد.

بنا به گفته برجیکلیان، محدودیت‌ها طبق مقررات فعلی برای منطقه سیدنی بزرگ برقرار خواهد بود و در هر خانه، فقط می‌توان ده نفر میهمان (شامل کودکان) داشت.

دستور خانه نشینی برای بخش جنوبی Northern Beaches تا دوم ژانویه و برای بخش شمالی آن، تا نهم ژانویه لازم‌الاجراست؛ اما به مناسبت سال نو، کمی نرمش در محدودیت‌ها اعمال می‌شود. به این ترتیب، کسانی که در بخش شمالی نورترن بیچز هستند، می‌توانند فقط تا پنج میهمان در روز ۳۱ دسامبر داشته باشند. در بخش جنوبی نیز تا ده میهمان در روز پایان سال مجاز خواهد بود. در هر دو این موارد، میهمانان باید از ساکنان همان بخش باشند.

تعداد نفرات مجاز برای گردهمایی‌های فضای باز در منطقه سیدنی بزرگ نیز از یکصد نفر به ۵۰ نفر کاهش یافته است.

این محدودیت‌ها پس از آن اعلام شد که پنج مورد جدید محلی از ابتلا به کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت منتهی به ۸ عصر روز یکشنبه، در نیوساوت ولز شناسایی شد. ۹ مورد دیگر نیز در میان مسافرانی که به این ایالت برگشته و قرنطینه هتلی شده‌اند، پیدا شده است.

برجیکلیان با عذر خواهی از کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا به دلیل لغو جشن سال نوی آنها، گفت: متاسفانه، ۴ تا ۵ هزار نفر از شما (کارکنان خط مقدم) مجاز به حضور در سواحل اطراف سیدنی نخواهید بود و ما مجبور به لغو مراسم هستیم؛ زیرا فکر می‌کنیم که خطر سلامتی آن بالاست.

وی افزود: ما در زمان دیگری در طول سال، به قدردانی از تلاش شما اختصاص خواهیم داد. در روز سال نو، به هیچ وجه نمی‌خواهیم شاهد جمعیت در سواحل اطراف سیدنی باشیم.

وی همچنین از کسب‌وکارهایی که در منطقه تجاری سیدنی قصد برگزاری مراسم را دارند، خواست که از مقررات یک نفر به ازای هر ۴ متر مربع پیروی کنند و برای ثبت مشخصات تمامی بازدیدکنندگان آمادگی داشته باشند.

نخست وزیر نیوساوت ولز گفت: اگر مراسم کنترل شده، با فروش بلیت و در حالت نشسته روی صندلی نباشد، توصیه به برگزاری این رویدادها نمی‌کنیم. اما اگر مقررات ۴ متر مربع رعایت شود، اماکن دارای برنامه COVID-safe باشند و از مرکز خدمات نیوساوت ولز مجوز دریافت کرده باشند، اجازه حضور در اماکن مورد نظر به منظور شرکت در جشن‌های سال نو در منطقه تجاری سیدنی داده می‌شود.

همچنین به گفته وی، رقص، آواز خواندن و بلند صحبت کردن در گردهمایی‌ها ممنوع خواهد بود.

برجیکلیان گفت: خواهش می‌کنم درک کنید که آواز خواندن، رقصیدن و بلند صحبت کردن و در هم آمیختن، سرعت انتشار ویروس را افزایش می‌دهد. ما از همه می‌خواهیم که امسال را مراقب باشند.

وی افزود: می‌دانیم که این سال‌ نویی نیست که می‌خواستیم. اما مشکلی نیست؛ ما می‌خواهیم که ۲۰۲۱ بهتر از ۲۰۲۰ باشد.

بر اساس این گزارش، کسانی که در منطقه تجاری سیدنی زندگی می‌کنند و قصد دعوت از میهمان دارند، باید بدانند که در هر خانه بیش از ده نفر میهمان مجاز نیست و تمامی میهمانان نیز باید مجوز حضور داشته و نام آنها در اپلیکیشن Service NSW ثبت شود.

برجیکلیان همچنین گفت: نمی‌توانید سوار اتوبوس یا قطار شوید و در روز سال نو به CBD بیایید. بلکه باید حتما مقیم این منطقه باشید یا  فقط به یکی مناطق مشخص شده بروید.

برجیکلیان گفت که اعلان‌‌های بعدی درباره خانه نشینی در Northern Beaches روز دوم ژانویه منتشر خواهد شد.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه