وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » استفاده از کیسه های پلاستیکی در ویکتوریا ممنوع می شود

تاریخ انتشار : 1398/04/04 - 13:56

استفاده از کیسه های پلاستیکی در ویکتوریا ممنوع می شود

صدای استرالیا- استفاده از کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف به زودی در سراسر ایالت ویکتوریا ممنوع می شود.


صدای استرالیا- استفاده از کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف به زودی در سراسر ایالت ویکتوریا ممنوع می شود.

این ممنوعیت از سوی دولت محلی ویکتوریا اعلام شده و از روز اول ماه نوامبر در سراسر این ایالت اجرایی خواهد شد.

ممنوعیت جدید در خصوص کیسه های پلاستکی سبک و یکبار مصرف با ضخامت ۳۵ میکرون یا کمتر شامل کیسه هایی که از مواد تجزیه پذیر، مواد تجزیه پذیر زیستی و کامپوزیت های پلاستیکی ساخته شده اند، می شود.

«لیلی دی آمبوریسو» وزیر محیط زیست ویکتوریا اعلام کرده که این ممنوعیت گامی مهم برای حفاظت از محیط زیست ایالت و حیات وحش آن است.

وی در این رابطه گفت: آلودگی ناشی از پلاستیکها یک مشکل اساسی برای محیط زیست است. اقدامی که ما انجام داده ایم رقم خوردن آینده تمیز و پاک را برای ویکتوریا تضمین می کند.

ممنوعیت کامل استفاده از پلاستیک های نازک و یک بار مصرف در حالی به اجرا گذاشته خواهد شد که بسیاری از فروشندگان در ویکتوریا بصورت داوطلبانه به استفاه از کیسه های پلاستیکی پایان داده اند.

در ماه می بازار کویئن ویکتوریا ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی را اجرا کرده بود و این در حالی بود که سوپرمارکت های بزرگ کلز و وولورث در اواسط سال ۲۰۱۸ استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف را ممنوع کرده بودند.

ایالت ویکتوریا علاوه بر ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی یکبار مصرف، از تاریخ اول جولای ۲۰۱۹ انتقال زباله های الکترونیکی را به محل های دفن زباله ممنوع می کند. این بدان معناست که گذاشتن وسایل الکترونیکی همچون لب تاپ، تلفن و … در سطل های زباله ممنوع است و بجای آن زباله های الکترونیکی به محل های مخصوص منتقل می شوند.

سال گذشته در جلسه ای که در سازمان ملل و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در خصوص تغییرات اقلیمی انجام شد گزارشی در مورد سال ۲۰۱۸ منتشر گردید. در این گزارش هشدار داده شده بود که فقط ۱۲ سال برای حفظ گرما حداکثر به میزان ۱٫۵ درجه و کاهش خطرات خشکی جهان، و حوادثی همچون سیل و گرمای بی سابقه زمان باقی مانده است.

منبع: تایم آوت


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه