وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » استرالیا ۱۰میلیارد دلار هواپیمای نظامی از آمریکا خریداری می‌کند

تاریخ انتشار : 1402/05/03 - 2:58

استرالیا ۱۰میلیارد دلار هواپیمای نظامی از آمریکا خریداری می‌کند

صدای استرالیا - دولت فدرال استرالیا حدود ۱۰ میلیارد دلار جهت تقویت ناوگان نیروی هوایی این کشور برای خرید ۲۰ هواپیمای حمل و نقل نظامی هرکولس از آمریکا هزینه می‌کند.


صدای استرالیا – دولت فدرال استرالیا حدود ۱۰ میلیارد دلار جهت تقویت ناوگان نیروی هوایی این کشور برای خرید ۲۰ هواپیمای حمل و نقل نظامی هرکولس از آمریکا هزینه می‌کند.

ریچارد مالرز وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد دولت فدرال این کشور ۲۰ هواپیمای جدید مدل C-۱۳۰J هرکولیس از آمریکا به ارزش ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون میلیارد دلار خریداری می کند.

وی افزود: هواپیماهای C-۱۳۰J هرکولیس ظرفیتی مهم برای نیروی دفاعی و همچنین برای کشور ماست.

این هواپیما برای اعزام پرسنل دفاعی و نظامی، تجهیزات، کمک های بشردوستانه، عملیات جستجو و امداد و نجات، کمک رسانی در حوادث و تخلیه بیمارستان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

به علاوه C-۱۳۰J هرکولیس در دهه های اخیر تقریبا در بیشتر عملیات نظامی بزرگ از جزایر بوگنویل و تیمور شرقی تا عراق و افغانستان حضور داشته است. اخیرا نیز طی دوران همه گیری ویروس کرونا از این هواپیماها در استرالیا برای کمک رسانی و ارسال واکسن و دارو و همچنین در کمک رسانی برای آتش سوزی و سیل نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

نیروی هوایی استرالیا در حال حاضر ۱۲ هواپیمای هرکولس در اختیار دارد و قرار است اولین هواپیمای جدید نیز اواخر سال ۲۰۲۷ از آمریکا به ناوگان جدید ارسال شود. ناوگان جدید نیروی هوایی استرالیا در پایگاه ریچموند واقع در هاوکسبری در نیوثاوث ولز مستقر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا به نقل از ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه