وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 25 April 2024
» اجتماعی » استرالیا واکسن فایزر را برای سالمندان تایید کرد

تاریخ انتشار : 1399/11/15 - 3:23

استرالیا واکسن فایزر را برای سالمندان تایید کرد

صدای استرالیا- سازمان تنظیم مقررات پزشکی و دارویی استرالیا اعلام کرد که واکسن ویروس کرونای فایزر خطر ویژه‌ای برای بیماران سالمند ندارد.


صدای استرالیا- سازمان تنظیم مقررات پزشکی و دارویی استرالیا اعلام کرد که واکسن ویروس کرونای فایزر خطر ویژه‌ای برای بیماران سالمند ندارد.

تایید واکسن فایزر از سوی اداره کالاهای دارویی استرالیا (TGA) پس از آن صورت گرفته که اعلام شد از میان ۴۰ هزار سالمند واکسینه شده در نروژ، نزدیک به ۳۰ نفر آنان پس از دریافت این واکسن، فوت کرده‌اند.

بنا بر اعلام اداره کالاهای دارویی استرالیا، این موارد در نشست متخصصات در اروپا بررسی و این نتیجه حاصل شد که بین واکسیناسیون و موارد فوتی، ارتباطی وجود نداشته است.

همچنین رگولاتورهای دارویی در آمریکای شمالی، انگلستان و اروپا نیز نتایج مشابهی را اعلام کرده‌اند.

واکس فایزر، تاییدیه اداره کالاهای دارویی استرالیا را دریافت کرده و پیش‌بینی می‌شود که از اواخر ماه جاری، تزریق آن انجام شود.

اداره کالاهای دارویی استرالیا روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام  کرد: بیماران سالمند می‌توانند این واکسن را دریافت کنند و سقف سنی نیز از این نظر وجود ندارد.

این سازمان اعلام کرده که به نظارت بر ایمنی واکسن‌های کووید-۱۹، پس از عرضه آنها در استرالیا و در سطح بین‌المللی ادامه خواهد داد.

اداره کالاهای دارویی استرالیا البته اعلام کرده که در مورد بیماران کم‌بنیه بالای ۸۵ سال، باید پیش از انجام واکسیناسیون، فواید واکسن را با خطرات احتمالی و واکنش‌های هرچند ضعیف بدن بیماران، سنجید.

منبع: ۷ نیوز

بیشتر بخوانید: احتمال استفاده از استادیوم‌ها و پارکینگ‌ها به عنوان مرکز تزریق واکسن در استرالیا


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه