وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ | Tuesday 19 March 2024
» اجتماعی » استرالیا محبوب‌ترین کشور برای میلیونرهای مهاجر

تاریخ انتشار : 1398/02/12 - 12:54

استرالیا محبوب‌ترین کشور برای میلیونرهای مهاجر

صدای استرالیا - در سال گذشته 108 هزار فرد ثروتمند در جهان اقدام به مهاجرت کرده‌اند و در میان کشورهای مقصد، استرالیا انتخاب اول آنها بوده است.

درختان جاکاراندا از جاذبه های گردشگری شهر سیدنی

صدای استرالیا – در سال گذشته ۱۰۸ هزار فرد ثروتمند در جهان اقدام به مهاجرت کرده‌اند و در میان کشورهای مقصد، استرالیا انتخاب اول آنها بوده است.

مهاجرت در میان ثروتمندان جهان رو به افزایش است بطوریکه در سال گذشته ۱۰۸ هزار نفر از آنها اقدام به ترک کشورهای خود کرده‌اند که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۴ درصد رشد داشته است.

تعداد ثروتمندان مهاجرت کرده در سال ۲۰۱۸ همچنین در مقایسه با سال ۲۰۱۳ دو برابر شده است و کشورهای استرالیا، آمریکا و کانادا مقصدهایی بوده‌اند که بییشترین تعداد ثروتمندان آنها را برای اقامت انتخاب کرده‌اند.

این آمار نتایج تحقیقی بوده که موسسه «نیو ورلد ولث» که مقر آن در ژوهانسبورگ است انجام داده و بر اساس نتایج بدست آمده بیشترین آمار مهاجران ثروتمند متعلق به کشورهای چین و روسیه بوده است.

علت اصلی مهاجرت ثروتمندان را می‌توان عواملی همچون جرم و جنایت، نبود فرصت‌های شغلی و تنش‌های مذهبی در کشورهای مبدا دانست.

در میان سه کشوری که از آنها به عنوان مقصد اصلی ثروتمندان مهاجر نام برده شد استرالیا مقام اول را دارد و این به دلیل امنیت موجود در این کشور، قوانین مربوط به مالیات بر ارث و همچنین داشتن روابط اقتصادی قوی با چین، ژاپن و کره جنوبی است.

علاوه بر این موارد مسائلی چون رشد مداوم، نبود بحران‌های مالی و پرهیز از رکود در ۲۷ سال گذشته نیز در تبدیل شدن استرالیا به مقصد اصلی ثروتمندان مهاجر نقش داشته‌اند.

در این میان آمریکا رتبه دوم را دارد و شهرهای نیویورک، لس آنجلس، میامی و سان فرانسیسکو پذیرای بیشترین مهاجرین ثروتمند بوده‌اند.

بر اساس نتایج بدست آمده از این تحقیق در سال گذشته هفت هزار نفر از ثروتمندان روسیه اقدام به مهاجرت از این کشور کرده‌اند. ترکیه نیز شاهد این پدیده است و در سال ۲۰۱۸ در حدود چهار هزار نفر از ثروتمندان این کشور اقدام به مهاجرت کرده‌اند. این برای سومین سال متوالی است که ترکیه شاهد مهاجرت گسترده ثروتمندان از این کشور است.

انگلیس نیز در سال گذشته شاهد مهاجرت ثروتمندان خود بوده و سه هزار نفر از آنها اقدام به ترک این کشور کرده‌اند که دلیل اصلی آن مسائل مربوط به برگزیت (جدا شدن انگلیس از اتحادیه اروپا) و پیامدهای آن بوده است.

بر اساس آمارهای جدید در حدود ۲۶ درصد از ثروتمندان جهان قصد دارند در سال جاری اقدام به مهاجرت کنند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , دانستنی های استرالیا , مهاجرت , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه