وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 28 March 2024
» اخبار » دو کارمند سفارت استرالیا در انفجار کابل زخمی شدند

تاریخ انتشار : 1396/12/13 - 11:22

دو کارمند سفارت استرالیا در انفجار کابل زخمی شدند

صدای استرالیا- سفارت استرالیا در کابل اعلام کرد که دو تن از کارمندان قراردادی این سفارتخانه در انفجار انتحاری روز جمعه در شهر کابل پایتخت افغانستان زخمی شده اند.

دو کارمند سفارت استرالیا در انفجار کابل زخمی شدند

صدای استرالیا–  سفارت استرالیا در کابل اعلام کرد که دو تن از کارمندان قراردادی این سفارتخانه در انفجار انتحاری روز  جمعه در شهر کابل پایتخت افغانستان زخمی شده اند.

 در حالی که تا آخر وقت دیشب اخبار منتشر شده از منابع رسمی پیرامون انفجار صبح جمعه در شهر کابل که هدفش کاروان خودرو نیروهای خارجی بود بر عدم تلفات این کاروان تاکید داشت، روز شنبه اطلاعاتی که از سوی سفارت استرالیا در اختیار رسانه های افغانستان قرار گرفت از زخمی شدن دو تن از نیروهای خارجی حکایت دارد.
حدود ساعت ۹ صبح جمعه بر اثر انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در مسیر تردد کاروان نیروهای خارجی در منطقه نهم شهر کابل یک کودک کشته شد و ۲۴ نفر نیز زخمی شدند.
دیروز برخی منابع افغانستان به نقل از «جولی بیشاب» نخست وزیر استرالیا اعلام کرده بودند که هیچ یک از اتباع این کشور در حمله کابل آسیب ندیده اند.
«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز گذشته به رسانه های این کشور گفته بود که این حمله ناشی از انفجار یک خودرو بمب گذاری شده است.
«وحید مجروح» سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز دیشب گفت که در این حمله یک کودک کشته و ۲۰ تن دیگر از جمله ۸ زن و ۱۲ مرد زخمی شدند.
انفجار روز جمعه در منطقه «قابل بای» در حوزه نهم شهر کابل رخ داد که به گفته برخی شاهدان عینی مهاجم با خودروی بمب گذاری شده خود سه خودرو زرهی عبوری خارجی ها را هدف قرار داد .
بعد از انفجار محدوده وقوع انفجار مسدود شد و نظامیان خارجی نیز باقی مانده خودروی مهاجم را نیز با خود به داخل پایگاه شان انتقال دادند.
بر خلاف حملات دیگر علیه نظامیان خارجی که گروه طالبان مسئولیت آن را به سرعت برعهده می گرفتند، تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت حمله دیروز را بر عهده نگرفته است.
حمله دیروز نخستین انفجار در شهر کابل بعد از برگزاری دومین نشست «پروسه کابل» در روز چهارشنبه هفته گذشته بود که در آن دولت افغانستان بسته پیشنهادی خود را برای شروع مذاکره با طالبان و پاکستان عرضه کرد.

منبع: ایرانا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه