وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اخبار » استرالیا در خطر تبدیل شدن به بهشت پولشویی

تاریخ انتشار : 1403/02/19 - 2:45

استرالیا در خطر تبدیل شدن به بهشت پولشویی

صدای استرالیا- دادستان کل استرالیا می‌گوید که استرالیا در خطر تبدیل شدن به بهشتی برای پولشویی است و دولت فدرال 170 میلیون دلار بودجه برای مقابله با چنین روندی اختصاص می‌دهد.


صدای استرالیا- دادستان کل استرالیا می‌گوید که استرالیا در خطر تبدیل شدن به بهشتی برای پولشویی است و دولت فدرال ۱۷۰ میلیون دلار بودجه برای مقابله با چنین روندی اختصاص می‌دهد.

وکلا، حسابداران، ارائه دهندگان خدمات سرمایه، دلالان سنگ‌های قیمتی و نمایندگان املاک ممکن است به زودی نیاز به بررسی دقیق مشتریانشان داشته باشند و موارد مشکوک را به مقامات گزارش دهند، زیرا کنترل‌های پولشویی و تامین مالی تروریسم گسترش می‌یابد.

مارک دریفوس، دادستان کل استرالیا، گفت که استرالیا یکی از تنها پنج کشوری است که در تنظیم مقررات مربوطه شکست خورده است و این کشور را در معرض خطر قرار گرفتن در «فهرست خاکستری» گروه ویژه مبارزه با پولشویی جهانی قرار داده است.

فروشندگان مواد مخدر، قاچاقچیان و سایر مجرمان سعی می‌کنند با انجام کارهایی مانند خرید خانه، بازسازی و فروش آنها برای کسب منافع سرمایه‌ای، پول‌های به دست آمده از طریق اقدامات مجرمانه را قانونی کنند.

وی تصریح کرد: با عملکرد ضعیف دولت گذشته، استرالیا نتوانسته استانداردهای لازم برای مقابله با سوء استفاده از خدمات مالی را رعایت کند و همین امر باعث شده تا این کشور در خطر تبدیل شدن به بهشت پولشویی شود.

منبع: آسوشیتد پرس استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه