وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024
» اخبار » استرالیا از تعرفه فلزات آمریکا معاف شد؛ ترنبول از ترامپ تشکر کرد

تاریخ انتشار : 1396/12/20 - 9:12

استرالیا از تعرفه فلزات آمریکا معاف شد؛ ترنبول از ترامپ تشکر کرد

صدای استرالیا- رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری از توافق امنیتی با استرالیا و امکان معافیت این کشور از تعرفه فلزات سخن گفت.

استرالیا از تعرفه فلزات آمریکا معاف شد

صدای استرالیا– رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری از توافق امنیتی با استرالیا و امکان معافیت این کشور از تعرفه فلزات سخن گفت.

ظاهراً استرالیا هم به‌زودی به صف کشورهایی خواهد پیوست که مشمول معافیت از تعرفه‌هایی هستند که از سوی دولت واشنگتن بر فلزاتی نظیر آلومینیوم و فولاد اعمال شده است.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کانادا و مکزیک را از پرداخت تعرفه ۲۵ درصدی بر فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم معاف کرده بود.

وی همچنین ۱۵ روز به متحدین آمریکا وقت داد تا به منظور پیدا کردن راهی برای معافیت از طرح جدید واشنگتن، وارد مذاکره شوند.

اکنون، ترامپ بعد از گفتگوی تلفنی که با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا داشته است، از تعهد وی به برقراری رابطه نظامی و تجاری متقابل با آمریکا سخن گفت و در پیامی توییتری نوشت: خیلی سریع مشغول کار بر روی یک توافق امنیتی هستیم و بنابراین مجبور نیستیم نسبت به متحد خود، تعرفه فلزات را اعمال کنیم. استرالیا عجب ملت محشری است.

گفتنی است ترنبول هم از نتیجه مذاکره با ترامپ ابراز رضایت کرده است حال‌آنکه نوع کلمات به کار رفته از سوی ترامپ به ویژه گره زدن روابط تجاری- نظامی، سوال برانگیز است.

به گفته ترنبول، منظور ترامپ از توافق امنیتی، اسنادی بوده است که به معافیت آنها جامه عمل می‌پوشاند.

پس از عقب نشینی دونالد ترامپ از اعمال تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم  از استرالیا، اکنون «مالکوم ترنبول» نخست وزیر این کشور از اقدام رئیس جمهوری آمریکا تشکر کرد.

نخست وزیر استرالیا در پیامی توئیتری در این خصوص اعلام کرد: در حوزه بازرگانی و امنیت بحث های خوبی (با ترامپ) داشتیم.

«مالکوم ترنبول» ادامه داد: روابط تجاری میان آمریکا و استرالیا منصفانه و دوجانبه است و هر یک از این دو کشور متحدان نزدیکتری ندارند.

وی در ادامه خطاب به ترامپ نوشت: از اینکه تأئید کردید تعرفه های جدید بر فولاد و آلومینیوم استرالیا اعمال نمی شود، از شما تشکر می کنم. این کار اقدام خوبی برای مشاغل در استرالیا و آمریکا به شمار می آید.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
دیدگاه کاربران کل نظرات :1
  • Alex

    تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۳۹۶

    Our prime minister name is Malcolm. NOT MICHAEL


    پاسخ

ارسال دیدگاه