وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اخبار » استرالیا به دنبال تحکیم و تقویت روابط با چین

تاریخ انتشار : 1401/04/18 - 5:44

استرالیا به دنبال تحکیم و تقویت روابط با چین

صدای استرالیا– وزیر امورخارجه استرالیا گفت دولت جدید این کشور خواهان تثبیت و تحکیم روابط با پکن است و در […]

استرالیا به دنبال تحکیم و تقویت روابط با چین

صدای استرالیا– وزیر امورخارجه استرالیا گفت دولت جدید این کشور خواهان تثبیت و تحکیم روابط با پکن است و در دیدار امروز وزیران امورخارجه دو کشور به این موضوع پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ساعتی پیش از اجلاس وزیران امورخارجه گروه ۲۰ در بالی اندونزی، «پنی وونگ» وزیر امورخارجه استرالیا با «وانگ یی» همتای چینی خود دیدار می‌کند.

«پنی وونگ» در مصاحبه با خبرنگاران در بالی گفت: « ما متوجه تمامی تفاوت‌ها در دیدگاه هایمان هستیم و چالش‌های بسیاری در روابط مان وجود دارد. با این حال معتقدیم به تثبیت  و تحکیم روابط با چین نیاز داریم.»

با این وجود وزیر امورخارجه استرالیا درباره ۲ خبرنگار استرالیایی که در چین بازداشت شده اند و در انتظار محاکمه هستند نیز ابراز نگرانی کرد.

چین بزرگ‌ترین شریک تجاری و خریدار سنگ آهن استرالیاست اما در سال‌های اخبر روابط میان دو کشور  به دنبال اعمال تحریم‌ها از سوی چین بر روی محصولات استرالیایی از زغالسنگ تا مواد غذایی تیره شده است.

«آنتونی آلبانیز» نخست وزیر جدید استرالیا، از زمان روی کار آمدن در ماه مه گفته است خواستار برداشتن تحریم های چین از کالاهای استرالیایی است.

دیدار میان وزیران امورخارجه دو کشور  چند روز پیش از آغاز نشست رهبران  اقیانوسیه در فیجی برگزار می‌شود.

چین اخیرا به دنبال گسترش روابط امنیتی با کشورهای جنوب اقیانوسیه بود که با مخالفت استرالیا رو به رو شد. قرار است این موضوع در اجلاس فیجی مورد بحث و گفتگو قرار بگیرد.

منبع: ایرنا


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , سیاسی
ارسال دیدگاه