وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اخبار » استرالیا از مرز تزریق ۳۴ میلیون واکسن گذشت

تاریخ انتشار : 1400/08/02 - 9:28

استرالیا از مرز تزریق ۳۴ میلیون واکسن گذشت

صدای استرالیا- بیش از ۳۴ میلیون واکسن کووید-۱۹ تا کنون در استرالیا تزریق شده و پر جمعیت‌ترین ایالت‌های کشور، با […]

استرالیا از مرز تزریق 34 میلیون واکسن گذشت

صدای استرالیا- بیش از ۳۴ میلیون واکسن کووید-۱۹ تا کنون در استرالیا تزریق شده و پر جمعیت‌ترین ایالت‌های کشور، با سرعت به سوی اهداف عمده واکسیناسیون حرکت می‌کنند.

در شرایطی که پایتخت ویکتوریا نخستین هفته پس از پایان قرنطینه را می‌گذراند، این ایالت از حد نصاب ۹۰ درصدی پوشش یک دوز واکسن برای افراد ۱۶ به بالای خود گذشت و ۷۳٫۱ درصد جمعیت این ایالت نیز کاملا واکسینه شده‌اند.

ویکتوریا می‌تواند در کم‌تر از یک هفته از مرز واکسیناسیون کامل ۸۰ درصدی نیز بگذرد، که در آن صورت آزادی‌های بیشتری به مردم داده خواهد شد.

از سوی دیگر، نزدیک به ۹۳ درصد شهروندان ۱۶ سال به بالای نیوساوت‌ولز، نخستین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند و ۸۴٫۴ درصد نیز کاملا واکسینه شده‌اند.

البته مقامات بهداشتی در هر دو این ایالت‌ها از تمامی افراد کاملا واکسینه شده خواسته‌اند که اگر علایم ویروس کرونا را مشاهده کردند، برای تست دادن اقدام کنند.

به گفته جرمی مک‌آنتلی از وزارت بهداشت نیوساوت‌ولز، واکسیناسیون بسیار کارآمد است؛ اما بی نقص نیست و همچنان ممکن است شاهد شیوع بیماری باشیم.

قلمرو پایتختی، منطقه پیشگام در زمینه واکسیناسیون کامل محسوب می‌شود و ۸۶ درصد شهروندان ۱۲ به بالا در آن کاملا واکسینه شده‌اند. در همین حال، فروشگاه‌های کانبرا نیز پس از ماه‌ها دوباره بازگشایی شده‌اند.

در همین حال، استرالیای غربی و کوئینزلند در زمینه عرضه واکسن عقب افتاده‌اند.

کوئینزلند روز شنبه از مرز ۶۰ درصدی واکسیناسیون کامل افراد ۱۶ سال به بالا گذشت؛ در حالی که در استرالیای غربی شاهد آمار ۵۸٫۹ درصدی واکسیناسیون کامل هستیم.

راجر کوک، وزیر بهداشت استرالیای غربی پیش‌بینی کرد که این ایالت تا اواسط دسامبر به نرخ ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل خواهد رسید.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره باز شدن مرزهای استرالیای غربی در روز ۲۵ دسامبر، گفت: نمی‌خواهیم که با اتخاذ تصمیمات خطرناک، کریسمس مردم را خراب کنیم.

پیتر گات‌وین، نخست‌وزیر تاسمانی نیز برنامه‌های این ایالت را برای بازگشایی مرزها از ۱۵ دسامبر به روی مسافران اعلام کرده است.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه