وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » استرالیای غربی بدترین مکان استرالیا برای زنان

تاریخ انتشار : 1401/05/15 - 6:50

استرالیای غربی بدترین مکان استرالیا برای زنان

صدای استرالیا - استرالیای غربی بدترین مکان در استرالیا برای یک زن است.


صدای استرالیا – استرالیای غربی بدترین مکان در استرالیا برای یک زن است. بدترین مکان یعنی اگر برای موضوعاتی مانند امنیت مالی، پیشرفت شغلی و رویدادهای تغییردهنده زندگی ارزش قائل هستید، باید بدانید که در استرالیای غربی، زنان به میزان قابل توجهی دستمزد کمتری را نسبت به مردان دریافت می‌کنند.

اما این پایان ماجرا نیست. زنان در استرالیای غربی توانایی کمتری برای تامین هزینه‌های غذا، کرایه و قبوض خانه دارند.

وضعیت بازنشستگی در استرالیای غربی برای زنان ضعیف‌تر بوده و در نتیجه زنان توانایی کمتری برای برخورداری از یک بازنشستگی خوب دارند. علاوه بر این زنان در استرالیای غربی به دلیل وابستگی مالی توانایی کمتری برای فرار از روابط خشونت‌آمیز دارند.

داده‌های منتشر شده توسط دولت ایالت استرالیای غربی نشان می‌دهد اگر شما یک زن در این ایالت باشید می‌توانید انتظار داشته باشید که ۲۱٫۲ درصد کمتر از همتای مرد خود درآمد کسب کنید.

مردان در این ایالت به طور متوسط  ۲۰۴۶ دلار در هفته درآمد دارند درحالی‌که زنان ۱۶۱۲ دلار درآمد دارند. این مبلغ برای مردان سالانه ۱۰۶ هزار و ۳۸۷ دلار در مقابل ۸۳ هزار و ۸۰۳ دلار برای زنان است.

این اعداد به این معناست که زنان عملا دو ماه و نیم در سال به صورت رایگان کار می‌کنند.

میانگین کلی شکاف دستمزد جنسیتی در استرالیا ۱۳٫۸ درصد است.

اگرچه وضعیت شکاف دستمزد جنسیتی در ایالت استرالیای غربی نسبت به سال ۲۰۱۱ بهبود یافته اما این وضعیت همچنان وجود دارد و نشان می‌دهد تبعیض در این ایالت حدود دو قرن پس از پایان استعمار همچنان زنده بوده و وجود دارد.

منبع: ای‌بی‌سی نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه