وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اخبار » استرالیایی‌ها امسال چقدر خرج خرید هدایای کریسمس می‌کنند

تاریخ انتشار : 1402/08/23 - 11:03

استرالیایی‌ها امسال چقدر خرج خرید هدایای کریسمس می‌کنند

صدای استرالیا– با وجود تورم بالا، افزایش نرخ بهره و فشار هزینه‌های زندگی روی خانوار، پیش‌بینی می‌شود که استرالیایی‌ها امسال […]

استرالیایی‌ها امسال چقدر خرج خرید هدایای کریسمس می‌کنند

صدای استرالیا– با وجود تورم بالا، افزایش نرخ بهره و فشار هزینه‌های زندگی روی خانوار، پیش‌بینی می‌شود که استرالیایی‌ها امسال بیشتر برای خرید هدایای کریسمس هزینه کنند.

گزارش روندهای فروش کریسمس که از سوی مرکز مطالعات خرید و مصرف‌کننده مدرسه کسب‌وکار دانشگاه موناش انجام شده، نشان می‌دهد که خریداران امسال ۱۶ درصد بیشتر از سال قبل صرف خرید لباس، کفش و اکسسوری و تزیینات می‌کنند.

میزان هزینه‌کرد برای لوازم الکترونیکی نیز ۴۰ درصد بیشتر از سال گذشته پیش‌بینی شده است در حالی که هزینه خرید لوازم منزل نیز ۱۶ درصد رشد خواهد کرد.

این بررسی که با نظرسنجی از ۱۰۱۴ فرد استرالیایی انجام شده، حامی است که بودجه‌های خرید در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که قصد دارند ۴۲۷ دلار برای افراد خانواده درجه یک، ۲۴۶ دلار برای سایر اعضای خانواده، ۱۴۹ دلار برای دوستان و ۲۶۶ دلار برای خودشان هدیه بخرند.

دکتر الویز زوپوس، محقق ارشد این بررسی گفت: افزایش هزینه‌‌کرد را می‌توان به تورم و افزایش نرخ‌های زنجیره تامین پس از همه‌گیری کووید-۱۹ نسبت داد.

وی افزود: در سال‌های پس از کرونا دیده‌ایم که مردم در هر کریسمس بیشتر برای خرید هدایا هزینه می‌کنند. یک دلیل می‌تواند این باشد که محدودیت‌ها کاهش یافته و مردم گردهمایی‌ها و میهمانی‌های بزرگ‌تری دارند و اعضای خانواده و دوستان بیشتری را در میهمانی‌های کریسمس ملاقات می‌کنند.

زوپوس ادامه داد: البته در بسیاری موارد نیز تورم عامل مهمی است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه