وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sunday 19 May 2024
» اجتماعی » استرالیایی‌ها از سال آینده برای ورود به انگلستان باید پول بپردازند

تاریخ انتشار : 1402/03/29 - 12:07

استرالیایی‌ها از سال آینده برای ورود به انگلستان باید پول بپردازند

صدای استرالیا– روزهایی که کافی بود به فرودگاه هیترو وارد شوید، پاسپورت استرالیایی‌تان را نشان دهید و بلافاصله به نزدیک‌ترین […]

استرالیایی‌ها از سال آینده برای ورود به انگلستان باید پول بپردازند

صدای استرالیا– روزهایی که کافی بود به فرودگاه هیترو وارد شوید، پاسپورت استرالیایی‌تان را نشان دهید و بلافاصله به نزدیک‌ترین میخانه در لندن بروید و لبی تر کنید، رو به پایان است چون استرالیایی‌ها به زودی برای ورود به بریتانیا به یک مجوز الکترونیکی سفر (ETA) نیاز خواهند داشت.

البته مجوز الکترونیکی سفر، ویزا نیست. بلکه یک فرایند مربوط به لغو روادید است که برای شهروندان ۵۰ کشور در دسترس خواهد بود.

طبق این برنامه، هر مسافری که واجد شرایط ورود به بریتانیا باشد، صرف‌نظر از سن، به ETA نیاز خواهد داشت؛ مگر اینکه قبلا ویزا گرفته باشد. 

حتی افرادی که به صورت ترانزیت وارد فرودگاه می‌شوند و از کنترل مرزی عبور نمی‌کنند نیز به ETA نیاز دارند.

متقاضیان برای درخواست مجوز الکترونیکی سفر، به پاسپورت بیومتریک معتبر و آدرس ایمیل نیاز دارند. درخواست‌ها باید به صورت آنلاین در وب‌سایت Gov.uk ارسال شوند و به گفته دولت بریتانیا، پاسخ درخواست‌ها ظرف سه روز کاری داده می‌شود.

برای درخواست این مجوز، علاوه بر نام، تاریخ تولد و مشخصات شهروندی، جزییات سفر هم باید ارایه شود. همچنین درخواست کنندگان باید به مجموعه‌ای از سوالات شخصی و امنیتی هم پاسخ دهند. اما اینکه سوالات مذکور چیست، مشخص نیست؛ زیرا فرم درخواست ETA هنوز منتشر نشده است. 

انتظار می‌رود که درخواست مجوز الکترونیکی سفر، ۱۰ پوند انگلیس (۱۸٫۶۰ دلار استرالیا) هزینه در بر داشته باشد که به صورت الکترونیکی قابل پرداخت است.

طبق اطلاعات ارایه شده در وب‌سایت ETA، مسافران امکان خواهند داشت که با این مجوز حداکثر ۶ ماه در خاک بریتانیا بمانند و از هر نقطه‌ای دیدن کنند. هم اکنون نیز دارندگان پاسپورت استرالیایی مجاز به حضور حداکثر ۶ ماهه در خاک بریتانیا هستند.

مجوز ETA علاوه بر گردشگری و دیدار با خانواده و دوستان، امکان بازدیدهای تجاری و تحصیلی (به مدت ۶ ماه یا کمتر) را فراهم می‌کند.

این مجوز در صورت صدور، به مدت دو سال معتبر خواهد بود و با آن می‌توان به دفعات به بریتانیا سفر کرد. اما دولت این کشور اعلام نکرده که فاصله بین دو سفر باید چقدر باشد. بر اساس اطلاعات فعلی، به نظر می‌رسد که می‌توانید ۶ ماه تمام در بریتانیا بمانید، یک سفر کوتاه مدت به کشور دیگری بکنید و دوباره وارد خاک بریتانیا شوید و ۶ ماه دیگر اقامت کنید.

اجرای این برنامه نخستین بار با شهروندان قطری و از ۱۵ نوامبر امسال آغاز می‌شود و از فوریه ۲۰۲۴ این مجوز الکترونیکی برای شهروندان سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اجرا خواهد شد.

هنوز تاریخ اجرای این برنامه برای دارندگان پاسپورت استرالیا اعلام نشده؛ اما دولت انگلستان قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ ورودی مرزهای خود را به صورت کامل دیجیتالی کند. بنابراین انتظار می‌رود این برنامه در سال ۲۰۲۴ برای استرالیایی‌ها هم به اجرا درآید.

با پیاده‌سازی سیستم ETA، گذرنامه‌های الکترونیکی مسافران ورودی با یک دستگاه اسکنر خوانده می‌شود؛ هویت آنها از طریق یک سیستم تشخیص چهره بررسی شده و پس از تایید، مسافران می‌توانند چمدان‌های خود را دریافت و از گمرک عبور کنند و وارد بریتانیا شوند.

سیستم ETA بریتانیا شبیه به ESTA ایالات متحده و طرح‌های لغو روادید ETIAS اتحادیه اروپا است که به زودی معرفی می‌شود. همه این طرح‌ها دریچه‌ای برای ورود اتباع کشورهایی است که از نظر احتمال اقامت طولانی مدت یا نگرانی‌های امنیتی، «کم‌خطر» ارزیابی می‌شوند؛ اما به هر حال دولت‌ها علاقه دارند که از هویت این افراد و دلیل سفرشان آگاه باشند.

استرالیا در حال حاضر هر بازدید کننده‌ای را که برای مقاصد گردشگری وارد این کشور می‌شود، ملزم به دریافت ویزا می‌کند. تنها استثنا شهروندان نیوزلند برای ورود به ویزا نیازی ندارند. برای گردشگران بریتانیا نیز دریافت ویزای eVisitor زیر کلاس ۶۵۱ الزامی است. ویزای eVisitor به دارنده این امکان را می‌دهد که در هر دوره ۱۲ ماهه آزادانه از استرالیا بازدید کنند و در هر بازدید حداکثر سه ماه اقامت داشته باشد. این ویزا رایگان است.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه