وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » ابتکاری جالب برای مطالبه پول‌های فراموش شده یا از دست رفته

تاریخ انتشار : 1402/03/30 - 8:31

ابتکاری جالب برای مطالبه پول‌های فراموش شده یا از دست رفته

صدای استرالیا– به کمک یک ابتکار دولتی، افرادی که پولی را از دست داده باشند، ممکن است بتوانند دوباره آن […]

ابتکاری جالب برای مطالبه پول‌های فراموش شده یا از دست رفته

صدای استرالیا– به کمک یک ابتکار دولتی، افرادی که پولی را از دست داده باشند، ممکن است بتوانند دوباره آن را پس بگیرند.

وب‌سایت Moneysmart.gov.au یک پایگاه اینترنتی دولتی است که به مردم کمک می‌کند تا پول‌های مطالبه نشده‌شان را پس بگیرند.

بر اساس اعلام این وب‌سایت در حدود ۱٫۵ میلیارد دلار پول، در قالب سهام، حساب بانکی و بیمه عمر وجود دارد که استرالیایی‌ها آن را مطالبه نکرده‌اند.

اما مردم چگونه این پول‌ها را از دست داده‌اند؟ مثلا وقتی فردی به خانه جدیدی نقل مکان کند و فراموش کند که اطلاعات خود را در بانک به روز‌رسانی کند، ممکن است پول از دست بدهد. همچنین حساب‌های بانکی یا بیمه نامه عمر اگر هفت سال از سررسید یا غیرفعال بودن‌شان گذشته باشد، مطالبه نشده فرض می‌شوند. 

وب‌سایت Moneysmart می‌گوید: این پول‌های مطالبه نشده توسط کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری‌ها، به صندوق درآمد تلفیقی مشترک‌المنافع استرالیا منتقل می‌شود.

اما جالب اینجاست که مالک حقوق یاد شده، در هر زمانی می‌تواند آنها را مطالبه کند و محدودیت زمانی برای درخواست آنها وجود ندارد.

تنها کاری که استرالیایی‌ها باید انجام بدهند، این است که بررسی کنند و ببینند پول مطالبه نشده‌ای داشته‌اند یا نه.

به این منظور می‌توانید به وب‌سایت Moneysmart.com.au مراجعه و نام یا شماره تراکنش اصلی (OTN) خود را در نوار جست‌وجوی وب‌سایت وارد کنید.

تیک‌تاکر معروف با حساب کاربری Sugarmammatv که توصیه‌های مالی به دنبال‌کنندگان‌اش ارایه می‌کند، با تشویق مردم به استفاده از این امکان گفت: شریک زندگی من شب گذشته این کار را توی تخت خواب با موبایل خود انجام داد و متوجه شد که سال‌ها پیش ۱۶۷ دلار حق بیمه اضافه پرداخته است.

کاربر دیگری نیز گفته که ۶۳۴ دلار پول مطالبه نشده داشته و دریافت کرده است.

اگر این وب‌سایت در نتیجه جست‌وجوی شما چیزی نشان نداد، می‌توانید از طریق myGov بیمه‌های بازنشستگی مطالبه نشده خود را بررسی کنید. همچنین مراجعه به وب‌سایت دولت ایالتی می‌تواند برای مطالبه ارث، سود سهام از دست رفته یا پرداخت‌های اضافی به شما کمک کند.

نکته قابل ذکر این است که اگر می‌خواهید حساب‌تان غیر فعال نشود، باید حداقل هر هفت سال یک بار، یک واریز یا برداشت اندک از حساب‌بانکی‌تان انجام دهید. همچنین مطمئن شوید که در صورت جابه‌جایی، آدرس و اطلاعات خود را در بانک به روز کنید.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه