وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thursday 2 May 2024
» اخبار » ارزش مسکن در مناطق غیرپایتختی کاهش یافت

تاریخ انتشار : 1402/05/30 - 5:11

ارزش مسکن در مناطق غیرپایتختی کاهش یافت

صدای استرالیا– بازار مسکن مناطق غیر پایتختی به دلیل نرخ بهره بالا و تغییر در الگوهای مهاجرت با افت قیمت […]

ارزش مسکن در مناطق غیرپایتختی کاهش یافت

صدای استرالیا– بازار مسکن مناطق غیر پایتختی به دلیل نرخ بهره بالا و تغییر در الگوهای مهاجرت با افت قیمت مواجه شده است.

تازه‌ترین آمارهای CoreLogic درباره بازار مسکن مناطق غیر پایتختی استرالیا که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ارزش مسکن در ۱۸ منطقه از ۲۵ منطقه مورد بررسی در سال منتهی به جولای ۲۰۲۳ با کاهش مواجه بوده است.

بیشترین میزان افت نیز در ریچموند-توید (۲۰٫۴ درصد) و سپس ساترن هایلندز و شول‌هیون (۱۵ درصد) دیده می‌شود که هر دو در نیوساوت‌ولز قرار دارند.

بالارات و جیلانگ در ویکتوریا نیز با افت دو رقمی مواجه شدند. قیمت مسکن در این مناطق به ترتیب ۱۱٫۲ و ۱۰٫۴ درصد کاهش یافته است.

به گفته الیزا اوون، رییس واحد تحقیقات CoreLogic، بازارهای مقرون‌به‌صرفه‌تر و روستایی‌تر، از جمله بازارهایی بودند که رشد قیمت را تجربه کردند.

کوئینزلند مرکزی با ۲٫۷ درصد افزایش، بالاترین میزان رشد سالانه در ارزش مسکن را داشته و منطقه مکی-آیزاک-ویتساندی نیز با ۱٫۲ درصد افزایش قیمت مواجه بوده است.

به گفته اوون، افزایش نرخ بهره و روند مهاجرت پس از کووید، موجب تغییر قیمت‌ها شده است.

وی توضیح داد: برنامه‌های مهاجرت هدفمند، روی بخش‌هایی از مناطق غیر پایتختی استرالیا به عنوان مسکن دائمی افراد متمرکز بوده و با رفع محدودیت‌های سفر بین‌المللی، برخی از مناطق روستایی‌تر، شاهد تقاضای اقامت دایم بیشتری بوده‌اند.

در مجموع، ارزش مسکن در مناطق غیر پایتختی ۵٫۶ درصد پایین‌تر از زمان مشابه در سال قبل است؛ در حالی که حجم فروش نیز ۲۱٫۳ درصد کاهش یافته است.

اوون افزود: بازارهای گران‌قیمت‌تر، عملکرد ضعیف‌تری در سال گذشته داشته‌اند. اما خبر خوب برای فروشندگان این است که به‌نظر می‌رسد این بازارها از روند کاهشی خارج شده‌اند.

به گفته وی، با نزدیک‌ شدن نرخ بهره به نقطه اوج، ارزش مسکن در بازارهای پرطرفدار و گران‌قیمت نیز شروع به تثبیت می‌کند.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه