وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » ارتقاء امنیت اپلیکیشن کرونا: بیش از ۶۰ هزار دلار جریمه برای سوء استفاده از اپلیکیشن COVIDSafe

تاریخ انتشار : 1399/02/16 - 9:30

ارتقاء امنیت اپلیکیشن کرونا: بیش از ۶۰ هزار دلار جریمه برای سوء استفاده از اپلیکیشن COVIDSafe

صدای استرالیا – دولت استرالیا تلاش می‌کند تا قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن بیزینس‌هایی که از اپلیکیشن کوید سیف سوء استفاده می‌کنند تا پنج سال زندن و حداکثر 63 هزار دلار جریمه شوند.


صدای استرالیا – دولت استرالیا تلاش می‌کند تا قانونی را به تصویب برساند که بر اساس آن بیزینس‌هایی که از اپلیکیشن کوید سیف سوء استفاده می‌کنند تا پنج سال زندن و حداکثر ۶۳ هزار دلار جریمه شوند.

پیش‌نویس قانون جدید بیزینس‌هایی را هدف قرار داده است که از ارائه خدمات به مشتریانی که اپلیکیشن کوید سیف را نصب نکرده‌اند ممانعت می‌کنند.

این قانون جدید با هدف حمایت از حریم خصوصی افراد و همچنین حفاظت از اطلاعات افراد ارائه شده است و قصد دارد عدم ارائه خدمات، ممانعت از ورود افراد به مکان‌های عمومی، ممنوع کردن افراد از انجام فعالیتی و یا ممانعت از خرید و فروش کالا و خدمات توسط افرادی که اپلیکیشن کرونا نصب نکرده‌اند، را غیر قانونی کند.

این قانون همچنین دسترسی غیر قانونی به اطلاعات اپلیکیشن کوید سیف و همچنین ذخیره اطلاعات این اپلیکیشن در جایی به غیر از استرالیا را ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره اپلیکیشن ردیاب کرونا بدانید

تمامی موارد فوق در صورت وقوع تخلف با حداکثر جریمه ۶۳ هزار دلاری، پنج سال زندان و یا هر دو روبرو خواهند بود.

از جمله موارد دیگری که در این قانون گنجانده شده‌اند این است که اطلاعات ذخیره شده توسط اپلیکیشن کوید سیف باید پس از گذشت ۲۱ روز و یا با درخواست صاحب گوشی پاک شوند و همچنین درصورتیکه وزیر بهداشت و یا مسئول ارشد بهداشتی تصمیم بگیرند که استفاده این اپلیکیشن در زمینه بهداشتی دیگر ضرورتی ندارد، تمامی اطلاعات باید از سرورها حذف شده و از مردم خواسته شود تا این اپلیکیشن را پاک کنند.

قرار است پیش‌نویس این قانون هفته آینده و با آغاز به کار پارلمان به رای گذاشته شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه