وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » ارتباط شیوع کرونا در نیوزیلند با سردخانه‌ای در ملبورن

تاریخ انتشار : 1399/05/25 - 15:43

ارتباط شیوع کرونا در نیوزیلند با سردخانه‌ای در ملبورن

صدای استراليا- نيوزيلند ابتلای هفت مورد جديد به كوويد-19 را تاييد كرده است و همزمان درحال تجسس ارتباط احتمالی ميان شيوع عجيب بيماری در آكلند با سردخانه‌ای در ملبورن هستند.

ارتباط شيوع كرونا در نيوزيلند با سردخانه‌ای در ملبورن

صدای استرالیا– نیوزیلند ابتلای هفت مورد جدید به کووید-۱۹ را تایید کرده است و همزمان درحال تجسس ارتباط احتمالی میان شیوع عجیب بیماری در آکلند با سردخانه‌ای در ملبورن هستند.

اشلی بلومفیلد مدیر کل بهداشت نیوزیلند اعلام کرد با مقامات بهداشت ویکتوریا درباره ارتباط شیوع نیوزیلند با سردخانه آمری‌کولد در ملبورن در تماس بوده است.

اما ریچارد وینال مدیر عامل آمری‌کولد احتمال بلومفیلد درباره انتقال بیماری از طریق بارهای منجمد از ویکتوریا به نیوزیلند را رد کرده است. او با تایید ابتلای دو کارگر مرکز ملبورن این شرکت ادعا دارد سردخانه ملبورن هرگز باری را به مرکز سردخانه ویلینگتون در نیوزیلند حمل نکرده است و بیماری دو کارگرش نیز به محل کار منتقل نشده است.

منبع شیوع بیماری کرونا در نیوزیلند

منبع شیوع بیماری کرونا در نیوزیلند هنوز نامشخص است. اما به گفته جاسیندا آردرن اولین مورد شناسایی شده کارگر سردخانه آمری‌کولد در ولینگتون بوده است و این فرد لزوما منشا شیوع بیماری نیست. نیوزیلند پس از ۱۰۲ روز بدون کرونا، درحال حاضر ۵۶ مورد ابتلا گزارش کرده است  که ۳۷ نفر آنها از طریق تماس در جامعه مبتلا شده‌اند. از این ۳۷ نفر، ۳۵ نفر به خوشه آکلند مرتبط هستند و دو نفر دیگر مشکوک به ارتباط با این خوشه هستند. تمامی افراد مبتلا برای جلوگیری از شیوع بیماری در قرنطینه به سر می‌برند و افرادی که با آنها در تماس بوده‌اند نیز به سرعت شناسایی شده‌اند.

همچنین تعداد مبتلایان مرتبط با آمری‌کولد ولینگتون به ۹ نفر رسیده است درحالی که هشت نفر دیگر در انتظار دریافت نتیجه آزمایش و ردیابی تماس فیزیکی هستند. به گفته بلومفیلد رونویسی ژنوم ویروس و آزمایش‌های محیطی از محل دفتر آمری‌کولد می‌تواند منشا و احتمال ارتباط شیوع با ملبورن را مشخص کند.

کریس هیپکینز وزیر بهداشت نیوزیلند نیز از تمامی شهروندان آکلند درخواست کرده تا مقررات مرحله سوم محدودیت‌های تردد را رعایت کنند. نیوزیلند در روز ۱۴ آگوست ۲۳ هزار و ۸۴۶ تست انجام داده است. با این همه محدودیت‌های تردد مرحله سوم در آکلند برای ۱۲ روز دیگر تمدید شده است و مابقی کشور ملزم به رعایت مقررات مرحله دوم محدودیت‌ها هستند.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالد


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه