وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024
» اجتماعی » احتمال ممنوعیت استعمال دخانیات در بالکن مجتمع‌های مسکونی در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1402/08/29 - 2:41

احتمال ممنوعیت استعمال دخانیات در بالکن مجتمع‌های مسکونی در کوئینزلند

صدای استرالیا - بر اساس مقررات جدید در کوئینزلند، ممکن است سیگار یا ویپ کشیدن در بالکن خانه‌ها ممنوع شود.


صدای استرالیا – بر اساس مقررات جدید در کوئینزلند، ممکن است سیگار یا ویپ کشیدن در بالکن خانه‌ها ممنوع شود.

پارلمان کوئینزلند مقررات جدیدی را به تصویب رسانده که می‌تواند ساکنان را از سیگار کشیدن در فضای باز و مشاع خانه‌ها منع کند.

این قانون همچنین شامل حمایت از صاحبان حیوانات خانگی می‌شود و بر اساس آن، مالکان آپارتمان یا خانه‌های شهری حق اعمال ممنوعیت کامل برای حیوانات خانگی را ندارند.

در ادامه جزییات این قانون را بررسی می‌کنیم.

دولت کوئینزلند مجموعه‌ای از اصلاحات را در مقررات مسکن اعمال کرده است. این قوانین مربوط به زمین‌های چند ملکی و مجتمع‌هاست که دارای دو یا چند واحد مسکونی می‌شوند و معمولا دارای فضاهای مشاع مانند آسانسور و پارکینگ هستند.

این قوانین اختیارات نهادهای شرکتی را که شامل گروه مالکان مجتمع‌های مسکونی می‌شود، افزایش می‌دهد. همچنین شرکت‌های تعمیر و نگهداری با هماهنگی نهاد شرکتی وظایف خود را انجام می‌دهند.

قوانین جدید استعمال دخانیات

قوانین جدید به این معنی است که هیات مدیره مجتمع‌های مسکونی قدرت دارد که ساکنان را از استعمال دخانیات در محیط‌های مشاع و فضای باز مجتمع منع کند. این ممنوعیت باید از سوی مالکان مورد تایید قرار بگیرد.

بر این اساس، استعمال سیگار و ویپ در بالکن، پاسیو و ایوان خانه‌ها می‌تواند ممنوع شود. ممنوعیت شامل مکان‌های داخلی خانه نیست. همچنین مقررات خاصی برای محافظت از ساکنان در برابر دود سیگار دیگران اعمال می‌شود.

حفاظت از حیوانات خانگی

همچنین چارچوبی برای حیوانات خانگی در زمین‌های چند ملکی افزوده شده تا از اعمال محدودیت‌های خودکار برای تعداد یا نوع حیوانات خانگی ساکنان جلوگیری کند.

یک ساختمان اجازه ندارد بدون دلیل منطبق بر معیارهای مشخص (مانند حضور ساکن دیگری که آلرژی شدید دارد) درخواستی را رد کند.

از مالکان نیز خواسته می‌شود که شرایط ویژه اقامت ساکنان و حیوانات خانگی‌شان را در نظر بگیرند. از جمله الزامات استفاده از قلاده و بند در برخی محیط‌ها.

حمایت از خریداران

قوانین مذکور همچنین شامل اقداماتی به منظور افزایش اطمینان خریداران در هنگان خریداری ملک می‌شود؛ از جمله اینکه فسخ قرارداد برای توسعه‌دهندگان سخت‌تر خواهد شد. بر پایه این تغییرات و به استثنای برخی از موارد خیلی خاص، خریدار یا دادگاه باید پیش از فسخ قرارداد به توسعه دهنده رضایتنامه ارایه کنند.

این قانون همچنین فروش گروهی املاک را برای مالکان تسهیل می‌کند. برای امکان فروش باید ۱۰۰ درصد مالکان از این پیشنهاد حمایت کنند. اما اکنون اگر فروش به دلایل اقتصادی باشد، اکثریت ۷۵ درصدی مالکان برای فروش کافی است.

واکنش پارلمان

کاهش درصد رضایت مالکان برای  فروش دسته جمعی با مخالفت اعضای اپوزیسیون لیبرال-ملی و سبزها مواجه شد.

نگرانی آنها ناشی از این است که این اقدام به توسعه بیش از حد املاک منجر شود و با کند کردن عرضه، ناامنی مسکن را تشدید کند.

این قانون با حمایت دولت کارگر، که اکثریت کرسی‌های پارلمان کوئینزلند را در اختیار دارد، به تصویب رسید.

منبع: دیلی اوز


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه