وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اجتماعی » احتمال حذف علائم دوربین‌های کنترل سرعت در نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1398/08/15 - 13:16

احتمال حذف علائم دوربین‌های کنترل سرعت در نیوساوت ولز

صدای استرالیا– شکایت‌هایی که در خصوص رابطه علائم هشدار دهنده دوربین‌های کنترل سرعت با تصادف‌های مرگبار انجام شده ممکن است […]

احتمال حذف علائم دوربین های کنترل سرعت در نیوساوت ولز

صدای استرالیا– شکایت‌هایی که در خصوص رابطه علائم هشدار دهنده دوربین‌های کنترل سرعت با تصادف‌های مرگبار انجام شده ممکن است منجر به حذف این علائم در نیوساوت ولز شوند.

با توجه به اینکه حذف علائم هشدار دهنده دوربین‌های کنترل سرعت می‌تواند جان ۵۴ نفر را در سال از مرگ نجات دهد، دولت نیوساوت ولز ممکن است این علائم را حذف کند.

منتقدان می‌گویند که مخفی‌سازی یا حذف علائم هشدار دهنده دوربین‌ها، سیاست دولت برای کسب درآمد است.

موافقان این طرح اما می‌گویند که در معرض دید بودن دوربین‌ها یک امر کلیدی برای کاهش سرعت خودروها است و نباید به آنها به عنوان وسیله‌ای برای کسب درآمد نگاه کرد.

اندرو کانستنس، وزیر حمل و نقل نیوساوت ولز، می‌گوید: مرگ‌های جاده‌ای در نیوساوت ولز رو به افزایش است و لازم است که دولت تمام استراتژی‌های خود را برای توقف مرگ‌های ناخواسته بکار بگیرد.

کانستنس در ادامه گفت: متخصصان دستگاه‌ها می‌گویند که حذف علائم هشدار دهنده می‌تواند جان ۵۴ نفر را در سال نجات دهد.

بر اساس آمارهای دولتی، در نیوساوت ولز ۱۱۰ دوربین ثابت وجود دارد و در سال جاری تا کنون ۳۱۰ نفر در تصادف‌های جاده‌ای کشته شده‌اند و در سال ۲۰۱۸ نیز ۳۴۷ نفر در جاده‌های این ایالت جان خود را از دست داده‌اند و این احتمال وجود دارد که آمار سال جاری از سال ۲۰۱۸ بیشتر شود.

با این وجود شورای عابران پیاده استرالیا که از حامیان قدیمی حذف علائم هشدار دهنده بوده، معتقد است که علائم هشدار دهنده فقط برای یک دوره کوتاه مدت موجب کاهش سرعت وسایل نقلیه می‌شود و راننده‌ها بعد از عبور از دوربین‌ها سرعت خود را مجددا افزایش می‌دهند.

 

از سال ۲۰۱۲ تا کنون رانندگان در نیوساوت ولز یک ملیارد و ۱۲۰ میلیون دلار به عنوان جریمه پرداخت کرده‌اند.

این رقم با توجه به آنکه قرار است دوربین‌های مخصوص شناسایی افرادی که در هنگام رانندگی با تلفن صحبت می‌کنند، در خیابان‌ها نصب شوند افزایش می‌یابد.

این دوربین‌ها سالانه ۱۲۳ میلیون خودور را رصد خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود که یک میلیون نفر در این رابطه جریمه شده و ۳۴۸ میلیون دلار جریمه پرداخت کنند.

منبع: ۹ نیوز

مطالب مرتبط:

جریمه ۵۰۰ دلاری به خاطر مصرف قهوه هنگام رانندگی

توقیف بلافاصله گواهینامه در صورت رانندگی در حالت مستی


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه