وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اخبار » احتمال بازگشایی مدارس نیوساوت ولز از سه‌شنبه آینده

تاریخ انتشار : 1400/04/14 - 6:05

احتمال بازگشایی مدارس نیوساوت ولز از سه‌شنبه آینده

صدای استرالیا– مقامات بهداشتی و آموزشی نیوساوت‌ولز در حال نهایی کردن برنامه بازگشت دانش‌آموزان این ایالت به کلاس‌های درس، پس […]

احتمال بازگشایی مدارس نیوساوت ولز از سه‌شنبه آینده

صدای استرالیا– مقامات بهداشتی و آموزشی نیوساوت‌ولز در حال نهایی کردن برنامه بازگشت دانش‌آموزان این ایالت به کلاس‌های درس، پس از تعطیلات هفته بعد هستند.

این برنامه شامل تدابیر سختگیرانه‌ای در مورد محل پیاده و سوار شدن دانش آموزان است و همچنین هیچ رویداد یا مسابقه ورزشی نیز مجاز نخواهد بود.

نیوساوت ولز روز یکشنبه، تعداد ۱۶ مورد جدید از انتقال درون اجتماعی کرونا ثبت کرد که ۱۳ نفر از آنها، در طول دوره آلودگی خود در قرنطینه بوده‌اند. سه نفر از آنان نیز ساکنان یک خانه سالمندان در شمال غرب سیدنی هستند که این مرکز قرنطینه شده و ساکنان‌اش به بیمارستان وستمید منتقل شده‌اند. هر سه سالمند یاد شده نیز کاملا واکسینه بوده‌اند و علایمی از بیماری بروز نداده‌اند.

گلادیس برجیکلیان، نخست‌وزیر نیوساوت ولز نیز با بیان اینکه تعداد موارد ابتلا در حال کاهش است، تاکید کرد که رعایت محدودیت‌ها در چند روز آینده، عامل مهمی در لغو مقررات قرنطینه در روز جمعه خواهد بود.

از سوی دیگر، قرار است در روز سه‌شنبه، یعنی سه روز پس از پایان مقررات قرنطینه، مدارس عمومی سرتاسر نیوساوت‌ولز دوباره پذیرای دانش‌آموزان باشند.

البته کری چنت، افسر ارشد سلامت نیوساوت‌ولز، از اظهارنظر قطعی درباره بازگشایی مدارس خودداری کرد و گفت: باید منتظر باشیم و ببنیم که در چند روز آینده چه اتفاقی می‌افتد.

وی افزود: درسی که از کووید گرفته‌ایم این است که یک روز را نمی‌توان مبنا قرار داد. بنابراین باید تمامی عوامل پیچیده را برای ارایه بهترین توصیه در نظر بگیریم.

دکتر چنت اظهار امیدواری کرد که از سال آینده، واکسیناسیون افراد زیر ۱۶ سال نیز آغاز شود.

سارا میچل، وزیر آموزش نیوساوت ولز نیز گفت: همه‌گیری‌ها قابل پیش‌بینی نیستند و باید برای تمامی سناریوها آماده باشیم. هرچند که از هفته آینده، آموزش از خانه در دستور کار نیست.

وی افزود: در این مرحله، برای بازگشت دانش‌آموزان به مدرسه از روز نخست ترم سوم در حال برنامه‌ریزی هستیم.

به گفته وی، وزارت آموزش تا پایان هفته جاری، در این زمینه به مدارس و خانواده‌ها اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

برنامه بازگشت به مدرسه در سیدنی از سه‌شنیه آینده، شبیه محدودیت‌های سابق اجرا می‌شود؛ از جمله اینکه حضور والدین در مدارس مجاز نخواهد بود و هیچ گردهمایی یا مسابقات ورزشی دورن مدرسه‌ای هم اجرا نخواهد شد.

همچنین در مدارس باید از مایع ضدعفونی‌کننده دست استفاده شود و ورود تمامی بازدیدکنندگان نیز باید با کدهای QR ثبت شود.

منبع: سیدنی مورنینگ هرالدز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , فرهنگی
ارسال دیدگاه