وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024
» اخبار » احتمال افزایش شدید قیمت بنزین در سیدنی

تاریخ انتشار : 1398/07/07 - 15:50

احتمال افزایش شدید قیمت بنزین در سیدنی

صدای استرالیا- قیمت بنزین در مناطق مختلف سیدنی 30 درصد افزایش پیدا کرده و برخی از احتمال افزایش مجدد قیمت آن سخن می‌گویند.


صدای استرالیا- قیمت بنزین در مناطق مختلف سیدنی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و برخی از احتمال افزایش مجدد قیمت آن سخن می‌گویند.

صاحبان خودروها باید قبل از آنکه قیمت بنزین با افزایش بی سابقه‌ای مواجه شود باک ماشین‌های خود را پر کنند. شان اولیور، اقتصاد دان برجسته شرکت بیمه ای‌ام‌پی، در همین رابطه حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی را دلیل این افزایش قیمت اعلام کرده است.

در این میان شرکت‌های توزیع بنزین، افزایش قیمت در بازارهای جهانی را دلیل افزایش قیمت سوخت در استرالیا اعلام می‌کنند.

کلوپ سلطنتی اتومبیل کوئینزلند چندین شرکت توزیع بنزین را متهم کرده که در حال چپاول و غارت رانندگان هستند و بویژه این اتفاق در پنج پمپ کلتکس در حال وقوع است.

رنی اسمیت سخنگوی کلوپ سلطنتی اتومبیل کوئینزلند در این رابطه می‌گوید: دلیل خوبی برای افزایش قیمت بنزین در این زمان وجود ندارد. این کار (افزایش قیمت) از روی طمع بوده و آنها بی ثباتی در بازارهای جهانی را عامل این گرانی معرفی می‌کنند.

به گفته اسمیت، انتظار می‌رود که قیمت بنزین بازهم افزایش بیابد.

اولیور نیز معتقد است که مردم سیدنی باید باک ماشین‌های خود را قبل از آنکه قیمت بنزین گرانتر شود پر کنند.

قیمت هر لیتر بنزین  بدون سرب در سیدنی بطور میانگین ۱ دلار و ۴۵ سنت بوده و به گفته کارشناسان، رانندگان بهتر است قبل از بنزین زدن از چند محل قیمت بنزین را سوال کنند چون از ۴۸ ساعت قبل  قیمت هر لیتر بنزین در سیدنی بین ۱٫۳۷ دلار تا ۱٫۶۶ دلار بوده است.

در همین رابطه صبح شنبه دولت نیوساوت ولز قیمت هر لیتر بنزین بدون سرب را در بوندای، کنزینگتون و راندویک ۱ دلار و ۳۷ سنت (۱٫۳۷) اعلام کرد.

البته قیمت بنزین در محله‌های مرکزی غرب سیدنی همچون ارل وود، بکسلی و لویشام از سایر مناطق ارزانتر بوده و قیمت هر یک لیتر بزنین در این مناطق ۱٫۳۱ دلار بوده است.

منبع: دیلی میل


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی
ارسال دیدگاه