وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Monday 6 May 2024
» اجتماعی » اجرا از ژانویه آینده؛ پیش‌دبستانی در کوئینزلند رایگان شد

تاریخ انتشار : 1402/03/23 - 6:48

اجرا از ژانویه آینده؛ پیش‌دبستانی در کوئینزلند رایگان شد

صدای استرالیا– دولت کوئینزلند اعلام کرد که با اختصاص بودجه از سال آینده، پیش‌دبستانی برای کلیه خانواده‌های این ایالت رایگان […]

اجرا از ژانویه آینده؛ پیش‌دبستانی در کوئینزلند رایگان شد

صدای استرالیا– دولت کوئینزلند اعلام کرد که با اختصاص بودجه از سال آینده، پیش‌دبستانی برای کلیه خانواده‌های این ایالت رایگان خواهد بود.

آناستازیا پالاشوک، نخست‌وزیر کوئینزلند اظهار امیدواری کرد که اجرای این طرح «برای همه کوچولوهای کوئینزلندی شروع زندگی خوبی را رقم بزند» و از بازگشت والدین به محیط کار حمایت کند.

در مجموع ۶۴۵ میلیون دلار بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده که سرمایه‌گذاری در پیش‌دبستانی‌ها را در طی چهار سال به ۲ میلیارد دلار می‌رساند. 

در حال حاضر نزدیک به ۱۴ هزار خانواده کوئینزلندی واجد شرایط استفاده از پیش‌دبستانی رایگان هستند.

انتظار می‌رود این طرح جدید به ۵۰ هزار کودک کمک کند تا به صورت رایگان در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. هزینه‌های هر دانش‌آموز تا ۱۵ ساعت در هفته برای برنامه آموزشی مورد تایید دولت پوشش داده می‌شود.

دولت این ایالت گفت که پیش‌دبستانی رایگان برای خانواده‌های واجد شرایط سالانه بیش از ۴۰۰۰ دلار صرفه‌جویی به همراه خواهد داشت.

نخست وزیر کوئینزلند گفت: در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ کودک واجد شرایط حضور در پیش‌دبستانی هستند؛ اما از این امکان برخوردار نیستند. زمان آن رسیده که این شکاف را برطرف کنیم.

وی افزود: برنامه‌ای هم برای جذب مربیان پیش‌دبستانی داریم؛ از جمله ارایه مشوق‌های بیشتر برای کار در پیش‌دبستانی‌های مناطق دوردست و غیرپایتختی.

دولت ایالتی اعلام کرد که پیش‌دبستانی‌ها افزایش ثبت‌نام در ژانویه ۲۰۲۴ را پیش‌بینی می‌کنند و دولت برای آمادگی به آنها کمک می‌کند.

بسته‌ در نظر گرفته شده، شامل بودجه‌ای ۱۲۰ میلیون دلاری برای جذب و نگهداری کارکنان پیش‌دبستانی‌هاست.

منبع: ای بی سی


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه