وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 24 April 2024
» اجتماعی » اجرای پیشنهاد ۱۵۰؛ نخستین گروه از پناهجویان استرالیا به نیوزیلند رسیدند

تاریخ انتشار : 1401/09/02 - 4:52

اجرای پیشنهاد ۱۵۰؛ نخستین گروه از پناهجویان استرالیا به نیوزیلند رسیدند

صدای استرالیا- اولین گروه از پناهجویان که سال‌ها در بازداشتگاه‌های فراساحلی استرالیا نگهداری شده‌اند، به نیوزیلند وارد شدند.


صدای استرالیا- اولین گروه از پناهجویان که سال‌ها در بازداشتگاه‌های فراساحلی استرالیا نگهداری شده‌اند، به نیوزیلند وارد شدند.

هواپیمای این گروه از پناهجویان، بعد از ظهر سه‌شنبه در اوکلند به زمین نشست. دولت نیوزیلند تایید کرد که با نخستین پرواز، شش پناهجو وارد این کشور شده‌اند.

مایکل وود، سخنگوی وزیر مهاجرت گفت که دولت‌های استرالیا و نیوزیلند در این زمینه به همکاری خود ادامه خواهند داد تا سالانه ۱۵۰ پناهجو از استرالیا به نیوزیلند انتقال داده شوند.

انتقال پناهجویان در قالب پیشنهادی انجام می‌شود که نیوزیلند در سال ۲۰۱۳ آن را ارایه کرده و در ماه مارس بالاخره از سوی دولت استرالیا مورد موافقت قرار گرفت. این پیشنهاد به نام «پیشنهاد ۱۵۰» معروف است.

این پیشنهاد امکان می‌هد که سالانه ۱۵۰ پناهجو که در نائورو یا مراکز اسکان موقت در استرالیا نگهداری می‌شوند، به عنوان پناهنده به نیوزیلند منتقل شوند.

دوره اجرای این پیشنهاد سه‌ساله است.

البته پناهندگان باید الزامات و شرایط برنامه سهمیه پناهندگی نیوزیلند را داشته باشند.

تا ماه مارس گذشته ۱۱۲ پناهنده و پناهجو در نائورو نگهداری می‌شدند و ۱۱۰۰ نفر نیز به دلایل پزشکی به خاک استرالیا منتقل شده و در بازداشتگاه‌ها مستقرند یا به ویزای موقت بریجینگ در استرالیا زندگی می‌کنند.

تا پایان ماه سپتامبر، ۳۲ نفر برای انتقال به نیوزیلند تحت پیشنهاد مذکور مورد پردازش قرار گرفتند.

زمانی که این پیشنهاد در مارس امسال پذیرفته شد، بهروز بوچانی، نویسنده کرد که به مدت شش سال در جزیره مانوس در بازداشت بود، گفت که این توافق یک دستاورد بین المللی برای نیوزیلند است.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه