وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024
» اجتماعی » اجرای طرح آزمایشی استفاده از اسکوتر برقی در نیوساوت‌ولز در سال آینده

تاریخ انتشار : 1400/09/08 - 5:02

اجرای طرح آزمایشی استفاده از اسکوتر برقی در نیوساوت‌ولز در سال آینده

صدای استرالیا– ایالت نیوساوت‌ولز برای بررسی ایمنی استفاده از اسکوترهای برقی، طرحی آزمایشی را به اجرا می‌گذارد. این طرح آزمایشی […]

صدای استرالیا- ایالت نیوساوت‌ولز برای بررسی ایمنی استفاده از اسکوترهای برقی، طرحی آزمایشی را به اجرا می‌گذارد.

صدای استرالیا– ایالت نیوساوت‌ولز برای بررسی ایمنی استفاده از اسکوترهای برقی، طرحی آزمایشی را به اجرا می‌گذارد.

این طرح آزمایشی در واکنش به استفاده رو به افزایش از اسکوترهای برقی شخصی است؛ هرچند که استفاده از این وسایل در پیاده‌روها در حال حاضر ممنوع است.

راب استوکز، وزیر راه و حمل و نقل نیوساوت‌ولز با بیان اینکه باید این روند به طور ایمن مدیریت شود، گفت: فناوری‌های جدید حمل و نقل مانند اسکوترهای برقی، پدیده‌هایی جذاب هستند که روشی ارزان، راحت و پایدار برای حمل و نقل محسوب می‌شوند؛ به ویژه برای مراحل پیش و پس از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در طول سفرهای روزانه.

وی افزود: دولت نیوساوت‌ولز برای استقبال از نوآوری مشتاق است؛ اما ایمنی بسیار مهم است.

در برنامه‌ ۱۲ ماهه‌ای که از سال آینده آغاز می‌شود، وزارت حمل و نقل نیوساوت‌ولز با شوراهای محلی مذاکره خواهد کرد تا مکان‌هایی برای اجرای این طرح آزمایشی در نظر گرفته و بررسی شود که آیا اسکوترهای الکترونیکی قابلیت تطابق با شبکه حمل و نقل را دارند یا نه.

یک گروه کاری اسکوترهای برقی پیش از این توصیه کرده بود که از این وسایل در مسیرهای پیاده‌رو استفاده نشود و حداکثر سرعت مطمئنه برای این وسایل درنظر گرفته شود.

استوکز همچنین گفت: موضوع استفاده از اسکوترهای برقی در مسیرهای دوچرخه سواری نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پس از اینکه در سال ۲۰۱۹، راکب یکی از این اسکوترهای برقی در بریزبین کشته شد، درخواست‌هایی برای ممنوعیت استفاده از این وسایل اعلام شد.

فرد ۵۰ ساله‌ای که در بریزبین سوار اسکوتر برقی بود، از این وسیله سقوط کرد و با افتادن از چند پله در جلوی ساوت‌بنک بریزبین، دچار آسیب شدید در ناحیه سر شد و در گذشت.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها :
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه