وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 1 May 2024
» اخبار » اجرای آزمایشی مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران غیردائم در ویکتوریا

تاریخ انتشار : 1400/12/24 - 4:43

اجرای آزمایشی مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران غیردائم در ویکتوریا

صدای استرالیا- برنامه اختصاص مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران غیر دائم (کژوال)، نخستین بار در ایالت ویکتوریا آزمایش می‌شود.


صدای استرالیا- برنامه اختصاص مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران غیر دائم (کژوال)، نخستین بار در ایالت ویکتوریا آزمایش می‌شود.

دولت ویکتوریا از اجرای برنامه دوساله آزمایش مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران غیر دائم با بودجه ۲۴۵٫۶ میلیون دلاری خبر داده است.

در این برنامه آزمایشی، کارگران موقت و قراردادی حایز شرایط در هر سال پنج روز مرخصی استعلاجی با حداقل حقوق (۲۰٫۳۳ دلار در ساعت) دریافت می‌کنند.

نزدیک به ۱۵۰ هزار کارگر بخش میهمان‌یاری، امنیت، خرده‌فروشی، نظافت و مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان در فاز اول این برنامه آزمایشی مشمول دریافت این مرخصی استعلاجی با حقوق می‌شوند. امکان ثبت درخواست این افراد برای شرکت در این برنامه از دیروز (دوشنبه) فراهم شده است.

دنیل اندروز، نخست‌وزیر ویکتوریا با بیان اینکه همه‌گیری کرونا موجب شده که کارگران موقتی مجبور شوند بین سلامت خود و تامین خانواده، مورد دوم را انتخاب کنند، گفت: همه‌گیری چیزهایی را به ما تحمیل کرده که صحیح نیست و ما باید این مشکلات را برطرف کنیم.

دولت اندروز بودجه دو سال اول اجرای این برنامه را تامین می‌کند.

بنا به اعلام دولت ویکتوریا، پیش‌بینی می‌شود که اجرای این برنامه موجب کاهش آسیب‌های و بیماری‌های محیط کار شده، بهره‌وری را افزایش دهد و ضریب چرخش نیروها را کاهش دهد.

اتحادیه کارگران متحد که بسیاری از این کارگران موقت را نمایندگی می‌کند، خواستار پیروی سایر ایالات و قلمروها از ویکتوریا شده است.

تیم کندی، دبیرکل این اتحادیه نیز از اسکات موریسون خواست که ده روز مرخصی استعلاجی با حقوق برای تمامی کارگران، در استانداردهای ملی استخدام گنجانده شود.

منبع: ۷ نیوز


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اخبار , اسلایدر , اقتصادی , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه