وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 29 March 2024
» اجتماعی » آمار نگران کننده از مصرف مواد مخدر: استرالیایی‌ها سالانه ۴٫۱ تن کوکائین مصرف می‌کنند

تاریخ انتشار : 1398/05/17 - 9:20

آمار نگران کننده از مصرف مواد مخدر: استرالیایی‌ها سالانه ۴٫۱ تن کوکائین مصرف می‌کنند

صدای استرالیا- نتایج یک گزارش نگران کننده نشان می‌دهد که که مردم استرالیا سالانه 4.1 تن کوکائین مصرف می‎کنند.

آمار نگران کننده از مصرف مواد مخدر: استرالیایی‌ها سالانه 4.1 تن کوکائین مصرف می‌کنند

صدای استرالیا- نتایج یک گزارش نگران کننده نشان می‌دهد که که مردم استرالیا سالانه ۴٫۱ تن کوکائین مصرف می‎کنند.

گزارش جدیدی با عنوان اطلاعات مواد مخدر که نتیجه جمع‎آوری اطلاعات از نهادهای اجرای قانون استرالیا از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ بوده نشان می‌دهد که در این دوره ۳۰٫۶ تن مواد مخدر قاچاق در سراسر استرالیا کشف شده که ارزش مالی آن برابر با پنج میلیارد دلار بوده است.

در این گزارش آمده که استفاده از اطلاعات کمیسیون اطلاعات جنایی استرالیا و برنامه ملی پایش مواد مخدر Wastewater نشان می‌دهد که هر ساله در استرالیا بیش از ۴٫۱ تن کوکائین مصرف می‌شود.

بر همین اساس در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ تعداد افرادی که تنها یک بار از کوکائین استفاده کرده و یا به تازگی از این ماده مخدر استفاده کرده‌ بودند افزایش چشمگیری داشته است.

در همین حال تعداد استرالیایی‌های ۱۴ ساله و بیشتر که در طول زندگی خود دست‎کم یکبار کوکائین مصرف کرده‌اند از ۸٫۱ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۹ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش یافته است و این درصد برای همین جمعیت سنی و برای مصرف کوکائین در شش ماه گذشته از ۲٫۱ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۲٫۵ درد در سال ۲۰۱۶ افزایش پیدا کرده است.

نکته‌ای که این گزارش به آن اشاره می‌کند این است که آمار واقعی مصرف مواد مخدر احتمالا بیش از این مقدار است زیرا این گزارش بر اساس خود اظهاری افراد تهیه شده است.

این گزارش همچنین می‌افزاید که تعداد افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله که دست‎کم یکبار کوکائین در زندگی خود مصرف کرده بودند در همان میزان ۲ درصد و تعداد افرادی در این رده سنی که در شش ماه اخیر کوکائین مصرف کرده بودند نیز در مقایس یک درصد ثابت باقی مانده بود.

قیمت یک گرم کوکائین بین سال‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ و ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در استرالیا بدون تغییر باقی مانده و بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار بوده است.

این گزارش همچنین می‌گوید که قیمت ۱ کیلوگرم کوکائین در سال های ۲۰۱۷-۲۰۱۸ بین ۱۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار بوده در حالیکه قیمت این میزان کوکائین در سال های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ بین ۱۸۰ هزار تا ۳۰۰ هزار دلار بوده است.

در همین حال سهولت دسترسی به مواد مخدر نیز در استرالیا بیشتر شده است. بر همین اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۸ در این رابطه انجام شده، ۶۴ درصد معتقدند دسترسی به کوکائین آسان یا بسیار آسان است. در سال ۲۰۱۷ میران افرادی که معتقد بودند دسترسی به کوکائین آسان است ۵۵ درصد بود.

مهمترین منبع تامین کننده کوکائین استرالیا کلمبیا است و ۶۰ درصد از کوکائینی که توسط پلیس فدرال استرالیا کشف می‎شود از این کشور آمریکای لاتین وارد شده است.

البته کوکائین تنها ماده مخدری نیست که موجب نگرانی مقامات مسئول شده بلکه مت‌آمفتامین همچنان یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدر در استرالیا است و بیشترین کشف مواد مخدر در استرالیا نیز مربوط به این ماده است.

منبع: نیوز دات کام استرالیا


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه