وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wednesday 8 May 2024
» اجتماعی » آغاز محدودیت‌های تازه برای واکسن نزده‌ها در کوئینزلند

تاریخ انتشار : 1400/09/26 - 4:29

آغاز محدودیت‌های تازه برای واکسن نزده‌ها در کوئینزلند

صدای استرالیا– از امروز در کوئینزلند، ضمن اجباری شدن ماسک، ورود افراد واکسینه نشده به میخانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها ممنوع […]

آغاز محدودیت‌های تازه برای واکسن نزده‌ها در کوئینزلند

صدای استرالیا– از امروز در کوئینزلند، ضمن اجباری شدن ماسک، ورود افراد واکسینه نشده به میخانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها ممنوع است.

پس از رسیدن ایالت کوئینزلند به پوشش ۸۰ درصدی واکسیناسیون کامل در اوایل ماه جاری، آزادی‌های تازه‌ای به شهروندان این ایالت اعطا شد؛ اما پس از گزارش ۲۲ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در روز گذشته، که بالاترین میزان از اوایل آگوست به این سو است، مجددا محدودیت‌هایی به اجرا گذاشته شده است.

مقررات جدید، اهالی کوئینزلند را که دو دوز واکسن‌شان را نزده باشند، از ورود به مراکز پذیرایی و بخش سلامت و همچنین تعداد دیگری از واحدهای خدماتی و مشاغل منع می‌کند.

از امروز، میخانه‌ها، کلوپ‌ها و کلوپ‌های شبانه و اماکن موسیقی، از تمامی محدودیت‌های کووید-۱۹ آزادند و کارکنان و مشتریان کاملا واکسینه شده میتوانند به این اماکن وارد شوند.

همچنین برای تمامی کارکنان و مشتریان رویدادهای ورزشی و سایر رویدادهایی که در استادیوم‌های دولتی برگزار می‌شود، شامل استادیوم سانکورپ، گابا و Queensland Country Bank و متریکون، تاییدیه واکسیناسیون کامل الزامی خواهد بود.

مقررات مشابهی نیز برای مراکز سرگرمی، بارهای کارائوکه، موزه‌های و گالری‌های دولتی و جشنواره‌های موسیقی اعم از فضای باز یا سرپوشیده، به اجرا گذاشته می‌شود.

همچنین در صورتی که افراد حاضر در مراسم عروسی کاملا واکسینه شده باشند، محدودیتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

برای ورود به بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان هم تاییدیه واکسیناسیون اجباری است.

بازدیدکنندگان از خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها، مراکز خدمات معلولان و زندان‌ها نیز باید کاملا واکسینه باشند؛ البته موارد اضطراری، پایان عمر یا تولد نوزاد استثناست.

محدودیت‌های تازه برای تمامی افراد بالای ۱۶ سال اعمال می‌شود.

کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله برای ورود به اماکن گفته شده، نیازی به تاییدیه واکسیناسیون ندارند؛ اما دولت کوئینزلند به آنها توصیه اکید کرده که واکسن بزنند.

بر این اساس، افرادی که می‌خواهند وارد اماکن فوق‌الذکر شوند، باید اپلیکیشن ورود خود را نشان بدهند.

همچنین به اماکن گفته شده که در صورت برخورد با موارد تقلب، سریعا با پلیس تماس بگیرند.

منبع: ۹ نیوز


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر
ارسال دیدگاه