وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | Friday 19 April 2024
» اجتماعی » آغاز به کار اتوبوس‎های بدون راننده در نیوساوت ولز

تاریخ انتشار : 1398/04/26 - 14:43

آغاز به کار اتوبوس‎های بدون راننده در نیوساوت ولز

صدای استرالیا- باس بات یا همان اتوبوس‎های بدون راننده کار خود را به صورت آزمایشی در ایالت نیوساوت ولز آغاز کردند.

آغاز به کار اتوبوس‎های بدون راننده در نیوساوت ولز

صدای استرالیا- باس بات یا همان اتوبوس‎های بدون راننده کار خود را به صورت آزمایشی در ایالت نیوساوت ولز آغاز کردند.

بعید است که پیش از این هیچ یک از ساکنان روستای خلوت ماریون گروو در کافس هاربر واقع در سواحل شمالی نیوساوت ولز استرالیا حتی در رویاهای خود اتوبوس بدون راننده را دیده باشند اما امروز بسیاری از آنها نه تنها شاهد آغاز به کار این اتوبوس‎ها در خیابان‎ها هستند بلکه برخی از آنها جزو اولین نفراتی در استرالیا هستند که به عنوان مسافر سوار این اتوبوس‎ها می‌شوند.

با پیشرفت تکنولوژی خودروهای بدون راننده، تعداد بیشتری از ایالت‌‎های استرالیا در حال آزمایش این تکنولوژی هستند و مردم روستای ماریون گروو که اغلب آنها را افراد بازنشسته تشکیل می‌دهد، در زمره اولین‌هایی هستند که از این خودروها استفاده می‌کنند.

افراد سالمندان ساکن این روستا به راحتی می‌توانند با اپلیکیشن مخصوصی که بر تلفن‌های همراه هوشمند خود نصب می‌کنند مقصدشان را اعلام کرده و سپس سوار اتوبوس‎های بدون راننده شوند.

آغاز به کار اتوبوس‎های بدون راننده در نیوساوت ولز

اتوبوس‎های بدون راننده‎ای که در این روستا در نیوساوت ولز به کار گرفته شده‌اند محصول مشترکی میان سازمان حمل و نقل نیوساوت ولز، واحد اتوبوسرانی Busways، شرکت تولید فناوری خودروهای بدون سرنشین ایزی مایل و شرکت حمل و نقل Via آمریکا است.

دانیل راموت، رئیس شرکت آمریکایی Via در یک بیانیه رسانه‌ای گفت: اگر می‌خواهید خودروهای بدون راننده به ظرفیت کامل خود بری ارائه سفرهای ارزان قیمت و مفید برسند باید توسط چند مسافر بصورت مشترک استفاده شوند.

این تکنولوژی به افراد مختلف این امکان را می‌دهد تا بصورت مشترک از اتوبوس استفاده کنند و این خودروی بدون راننده با استفاده از الگوریتم‌های خاص مناسب‌ترین راه‎ها را برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنند.

با توجه به آنکه این وسیله نقلیه پیشتر به عنوان یک موفقیت قلمداد شده بود و همچنین تعهد واحد حمل و نقل نیوساوت ولز برای به حقیقت رساندن طرح استفاده از خودروهای بدون راننده در حمل و نقل عمومی، می‌توانیم به زودی شاهد حضور تعداد بیشتری از اتوبوس‎های بدون راننده در نیوساوت ولز باشیم.

پروژه اجرا شده در این روستا مرحله دوم از طرحی است که در کافس هاربر اجرا می‌شود و بدین ترتیب مرکز شهر را به مقصدهای جدیدی متصل می‌کند. در این پروژه هر طرح شامل افزایش پیچیدگی‌ها برای آزمایش تکنولوژی اتوبوس‎های بدون راننده بر اساس محدودیت‎های موجود است.

بر اساس این گزارش، آرمیدال در نیوساوت ولز، دیگر شهری است که در استرالیا به تارگی شاهد استفاده از اتوبوس‎های بدون راننده بوده است.

منبع: بیزینس اینسایدر


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه