وبسایت اطلاع رسانی فارسی زبانان استرالیا | Voice Of Australia

| سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 30 April 2024
» اجتماعی » آزادی قاتل بی احساسی که همسر و سه فرزند خردسالش را سر برید

تاریخ انتشار : 1401/04/24 - 6:01

آزادی قاتل بی احساسی که همسر و سه فرزند خردسالش را سر برید

صدای استرالیا- مردی که گلوی همسر و سه فرزند خردسالش را بریده و آنها را به قتل رسانده بود، با گذراندن دوران محکومیت، بدون نظارت از زندان نیوساوت‌ولز آزاد می‌شود.


صدای استرالیا- مردی که گلوی همسر و سه فرزند خردسالش را بریده و آنها را به قتل رسانده بود، با گذراندن دوران محکومیت، بدون نظارت از زندان نیوساوت‌ولز آزاد شد.

لیوبه ولفسکی در سال ۱۹۹۷ به جرم قتل وحشیانه همسر ۲۵ ساله‌اش، سنزانا، دختر ۶ ساله‌‌شان، زاکلینا و دو دختر دوقلوی سه‌ماه‌‌شان، دانیلا و دیانا در ژوئن ۱۹۹۴ محکوم شناخته شد.

محاکمه ولفسکی هشت هفته در دادگاه عالی نیوساوت‌ولز به طول انجامید و هیات منصفه به این نتیجه رسید که پس از اینکه همسر ولفسکی در جریان یک دعوای شدید تهدید کرد که او را ترک می‌کند، ولفسکی گلوی همسر و سه فرزندش را بریده و بعد جسد آنها را در اتاق خواب روی هم گذاشته و در را قفل کرده است. آلت قتل نیز در کنار جسد قربانیان یافته شد.

دادگاه لیوبه ولفسکی را به جرم چهار قتل به ۲۵ سال زندان، با امکان آزادی مشروط پس از ۱۹ سال محکوم کرده بود؛ اما در دوره شش ساله آزادی مشروط ولفسکی هرگز درخواست آزادی نداد.

نهاد ایالتی آزادی مشروط تایید کرده که در طول دوران حبس، وی هرگز نشانه‌ای از پشیمانی بروز نداده و در جلسات بازپروری شرکت نکرده است.

بیانیه‌ای که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، بیان می‌دارد: گزارش‌ها حاکی است که مجرم از زمان بازداشت، در هیچ برنامه‌ای برای رسیدگی به تخلفات خشونت آمیز خود شرکت نکرده است، از مشارکت در ارزیابی‌های درخواست شده از سوی مرکز اصلاح اجتماعی امتناع کرده و از مصاحبه با شورای بررسی جرایم جدی خودداری کرده است.

سخنگوی وزارت جوامع و دادگستری گفت که ولفسکی از نظر قانونی مستحق آزادی کامل است؛ زیرا محکومیت کامل زندان خود را به پایان رسانده است.

وی افزود: فرایندی کامل و طولانی شامل کمیته‌های متعدد و گزارش ارزیابی خطر توسط یک روانشناس و نظر کمیته ارزیابی مجرمان پرخطر در مورد وی طی شده و پس از بررسی ارزیابی‌ها و توصیه‌های قانونی، مشخص شد که امکان درخواست تمدید نظارت یا بازداشت مستمر مجرم وجود ندارد.

اما کری تامپسون، مدیر اجرایی واحد پشتیبانی قربانیان گفت که این حکم ۲۵ ساله به شدت ناکافی بوده است.

او گفت: او چهار انسان بی گناه را به وحشتناک‌ترین به قتل رسانده و عدم پشیمانی وی وحشتناک است.

تامپسون افزود: امتناع دائمی او از شرکت در برنامه‌های بازپروری یا شرکت در جلسات شورای رسیدگی به مجرمان جدی، نشانه آشکاری از عدم پشیمانی اوست.

وی با بیان اینکه ولفسکی هیچ‌نشانه‌ای مبنی بر همدردی با قربانیان، احساس گناه یا مسوولیتی در قبال اعمال خود نشان نداده است، افزود: این مسایل نشان می‌دهد که آزادی بدون نظارت او، جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد.

تامپسون گفت: درک می کنم که حکم او ۲۵ سال پیش و بر اساس قوانین متفاوتی صادر شده است، اما سیستمی که به چنین فردی اجازه دهد آزادانه در جامعه پرسه بزند، سیستم اشتباهی است.

منبع: نیوز دات کام


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , اخبار , اسلایدر , پیشنهاد سردبیر
ارسال دیدگاه